Dag 1, in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Edwin, Natasha, Sem & Fay Boer - WaarBenJij.nu Dag 1, in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Edwin, Natasha, Sem & Fay Boer - WaarBenJij.nu

Dag 1, in New York

Door: Edwin en Natasha

Blijf op de hoogte en volg Edwin, Natasha, Sem & Fay

09 Augustus 2009 | Verenigde Staten, New York

Hallo allemaal, hier zijn we weer met een nieuw verslagje vanuit NY!
Vandaag zijn we eens begonnen met...juist....uitslapen ;-). Gelukkig hebben we heerlijk geslapen en door de vermoeidheid ook geen last van je Jetlack gehad. Gelukkig maar, want onze ervaring van onze reis naar Mexico vorig jaar is dat je klaar wakker kan zijn midden in de nacht. Vanmorgen eerst lekker ontbeten in ons hotel. De komende dagen gaan we dat lekker in de stad doen, dit is 1) goedkoper (we blijven Nederlanders, en 2)Gezelliger en gebruikelijk in NY! Na het ontbijt zijn we maar eens rustig de omgeving rond het hotel gaan verkennen. Wauw! BroadWay is hier direct om de hoek, Time Square op 5 min loop afstand en Central Park is zo'n 15 min lopen! We zitten dus echt perfect. Gelukkig horen we binnen in onze kamer niets van de levendigheid buiten. Omdat we onze telelens voor de fotocamera zijn vergeten, zijn we nog even een electronica zaak binnen gewandeld. Hier hadden ze volgens ons DE oplossing, een teleconverter die de bestaande lens 2x vergroot. Een uitkomst dus, want zo hoeven we geen nieuwe lens te kopen (die hebben we immers thuis al) en deze converter vergroot dus straks thuis ook 2x het bereik van onze telelens. Ideaal dus. Alleen de prijs, daar zijn we door onze vriendelijke vrienden best door genaaid, want deze blijkt tweemaal zoveel te zijn geweest dan de prijs waar deze via internet wordt aangeboden. Natuurlijk zijn we terug geweest, een hoop stampij gemaakt, maar ons geld kregen we niet meer terug, we konden de teleconverter wel voor iets anders ruilen of er iets anders voor een prikkie bij kopen, maar dat leek ons geen goed plan. Maar goed, dat gebeurd, hadden we maar eerst de prijs via internet moeten checken. Wel werd weer duidelijk dat de NY'ers niet de vriendelijkste mensen op deze aardkloot zijn. Hou ze in de gaten dus! ;-)
We hebben de pret zeker niet laten drukken door dit euveltje, we zijn heerlijk via broadway richting Time Square gewandeld. Wat een gebouwen en een hectiek daar! Amazing! Ook zijn we naar een mega M&M store geweest. (u weet wel die heerlijke chocolade snoepjes met of zonder noot;-) De foto's spreken boekdelen! Hierna lekker een frappechino voor meneer den Boer en een smoothy voor mevrouw den Boer-ten Bosch gehaald bij STARBUCKS, heerlijk! Na nog een korte tussenstop bij ons hotelletje en een heerlijk broodje te hebben gehaald bij SubWay (natuurlijk weer groot van formaat!) zijn we richting Central Park gelopen. Onderweg nog even gepraat met Natas d'r Amerikaanse collega's, zegt die agent: "ben jij agent in Nederland? Daar is toch helemaal geen criminaliteit? Natas heeft de beste man toch maar even gezegd dat wij aardig de Amerikaanse kant op gaan wat dat betreft haha. Dit alles leverde ook weer leuke plaatjes op.
Central Park was echt top, leuke foto's geschoten ook daar. Hierna zijn we via 5th Avenue, waar voor de mensen die dit niet weten allemaal grote merkzaken zitten, terug gelopen richting ons hotel.Het was inmiddels alweer rond 18uur lokale tijd, dus zijn we eerst nog even een happie gaan doen bij MCDonalds en daarna (weer) moe maar voldaan naar onze hotelkamer gegaan om o.a. dit verslag te schrijven. Morgen gaan we NY verder verkennen per metro, dan kunnen jullie weer meer lezen.
Voor degenen die gisteren reacties hebben geplaatst super bedankt, echt leuk! Overigens konden lukte het niet om foto's te uploaden via deze site. Foto's van onze vakantie en voorlopige foto's van onze bruiloft zijn te vinden via deze link: http://picasaweb.google.com/EdwinenNatasha

• 10 Augustus 2009 - 08:51

Pietert:

Heej leuk! ben dol op live-verslagen ;) Ik wens jullie een superfijne tijd daar, geniet van NY en van elkaar!

groeten,
    RMBeastdrum

• 10 Augustus 2009 - 10:02

Marcel En De Kids:

ha kanjers

leuk zeg die reisverslagen.Maak er wat van daar en vooral genieten en we blijven jullie volgen.
    groetjes mars en de kids

• 10 Augustus 2009 - 12:08

Kelly:

Hé Ed en Natas!

Gefeliciteerd met jullie huwelijk! Heb net jullie foto's bekeken, ziet er echt super uit jullie 2 :-) Heel veel plezier in NY, geniet lekker! & van elkaar natuurlijk!

Liefs Kelly

• 10 Augustus 2009 - 12:43

Ine:

Hoe tof is die MM winkel he:D Toch zeker wel de meest gekke kleuren geproefd?:P
    Heel veel plezier nog samen:D laat me weten hoe de show was als jullie eruit zijn welke t wordt;)
    Kus!!

• 10 Augustus 2009 - 13:18

Ben, Lin & Youri:

Hoi Ed & Natas,

Leuk hoor om jullie zo te volgen! Goed idee! Hopelijk zijn jullie al weer een beetje bijgekomen van alles. Leuke foto's ook! Heb er al meteen een paar 'gepikt' om te laten zien aan mijn collega's(hi, hi). Veel plezier nog verder en lekker genieten!! o ja, jullie 'bruidstaart' staat hier veilig in de vriezer hoor!! :-) xxx van ons en een knuffel van jullie 'grote' neef

• 10 Augustus 2009 - 14:32

Monique:

Hai Nichtje!!

Gefeliciteerd met jullie huwelijk!!! Je zag er prachtig uit (logisch want je jurk was zogoed als het zelfde als de mijne haha, tja familie hé!) Jullie zijn een schitterend stel en geniet van je huwelijksreis!!

Dikke kus voor jullie allebei van ons

• 10 Augustus 2009 - 17:29

Danielle:

wat een leuke verslagen ik blijf jullie wel volgen geniet van jullie vakantie en natuurlijk van mekaar veel plezier en ik hou jullie op de hoogte dikke kus van ons
    groetjes danielle en laurens

• 10 Augustus 2009 - 17:34

Mamsie:

ha lieverds, fijn dat jullie weer wat uitgerust zijn,de foto', zien er geweldig uit hoor van ny,geniet er van en tot horens dikke kus van ons

• 10 Augustus 2009 - 18:51

Pat, Pat En JJ:

Hey maatjes....alles goed?? Ik las dat NY echt top is..Nou ja..bijna dan..geniet er lekker van..jullie hebben het verdiend..enne..laat de mexicaanse griep maar daar..hahahaha..Kusjes van jullie Friends!!!!

• 10 Augustus 2009 - 19:04

Pat, Pat En JJ:

Die foto`s zijn echt vet!!!! vooral in die M&Mstore..En nu weet Ed dat ik van M&M`s hou en ook Tries en JJ....Dusssssssssss..hahahahaha..Kilootjes is genoeg..hahahahaha

• 10 Augustus 2009 - 19:40

Ma&Pa:

Mooie foto's van de bruiloft, en ook van "smartiesland". Toch een andere wereld, lijkt ons groot, groter grootst. Nog fijne dagen, morgen gaan we de caravan ophalen en zaterdag gaan we naar Italie. Niet zo ver als jullie. We zien elkaar weer in oktober. Groetjes, en tot mails, Ma&Pa