Dag 6 in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Edwin, Natasha, Sem & Fay Boer - WaarBenJij.nu Dag 6 in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Edwin, Natasha, Sem & Fay Boer - WaarBenJij.nu

Dag 6 in New York

Door: Edwin en Natasha

Blijf op de hoogte en volg Edwin, Natasha, Sem & Fay

15 Augustus 2009 | Verenigde Staten, New York

Hier zijn we weer en wel voor de laatste keer vanuit New York, de volgende keer wanneer we wat tikken, zitten we thuis in Nederland.
Vandaag stond er op het progamma een bezoek aan het Empire State Building en s'avonds de musical Wicked!!!
Maar eerste hebben we flink uitgeslapen en ging het opstarten wat lastig vanmorgen.
Rond een uur of 11 waren we allebei eindelijk klaar om te gaan ontbijten.
Natas nam gewoon een normaal broodje en ja hoor Ed ging het toch eens proberen... Pancakes...Ed vond ze wel aardig te eten (maar wat wil je ook als vuilnisbak zijnde), maar Natas heeft ook een hapje genomen en ja ze zijn goed te doen.

Na het ontbijt zijn we onderweg gegaan naar het Empire State Building. We hadden ons al voorbereid op lange wachtrijen en dat bleek maar goed te zijn ook, want die waren weer lang zeg.

Eerst beneden om het gebouw al binnen te komen, daarna ga je naar de eerste verdieping waar je weer in een rij komt te staan voor natuurlijk het kan niet anders controle van de tassen en door een poortje lopen. Hierna weer achteraan aansluiten en zo ga je langzaam richting de liften. Op een gegeven moment kom op een punt waar er foto's worden gemaakt. Foto's met het Empire State Building op de achtergrond en natuurlijk hebben we die genomen. Na een klein uurtje waren we eindelijk bij de lift aangekomen en gingen we naar boven, althans dat denk je dan. Ja naar boven ga je wel, maar nog niet naar de eindverdieping. Hier moest je weer in de rij staan voor een lift naar de uiteindelijke 86ste verdieping. Na weer een kwartier in de rij te hebben gestaan waren we eindelijk op de 86ste verdieping en we kunnen eigenlijk alleen maar zeggen wat een super mooi uitzicht. Echt geweldig en gelukkig was het weer ook heel mooi, zodat we heel ver konden kijken. Na heel veel foto's te hebben genomen, zijn we door gegaan naar de 102de verdieping (hier had je wel een upgrade voor nodig) Maar ook hier weer een super uitzicht en hebben we weer wat foto's gemaakt.

Hierna zijn we op ons gemak naar het Central Park gegaan voor een laatste lunch in het park. Natas had nog een deel van haar broodje van haar ontbijt over (die dingen zijn zo groot dat je daar makkelijk s'ochtends en s' middags van kan eten) Ed had natuurlijk pancakes en had dus niks over. Dit hield in dat hij toch wat moest gaan halen. En ja het werd een hotdog. Ed had deze week dus echt schijt aan Sonja!

Hierna zijn we naar de Nike store gegaan en ja Joyce we hebben hem gevonden hoor, bedankt! Natas heeft hier een apparaatje gekocht voor het hardlopen. Deze communiceert met de Ipod en zo kan zij haard gelopen km, tijd, snelheid en verbrande calorien bijhouden. Ed heeft een Livestrong t-shirt gekocht (Pat, we weten dat jij er ook graag eentje wilde hebben, maar er waren alleen nog maar xxxxl, echt Amerikaans dus en dat was een pyjama voor je geworden ;-))

Tijd om terug te gaan naar het hotel, want we waren weer lichtelijk geslopt en het was dus tijd om even te rusten. Veel tijd was daar niet voor, aangezien we vroeg moesten eten, omdat we die avond naar de musical Wicked zouden gaan, welke om acht uur begon. Rond een uur of half 7 zijn we dus gaan eten bij AppleBees. Een steaktent waar je echt goed kan eten. Beide hebben we gekozen voor een cheeseburger om de Amerikaanse week, dus ook echt op zijn Amerikaans af te sluiten.

Na het eten was het echt tijd om de naar de musical Wicked te gaan en ja Saine ik moet je toch echt gelijk geven... wat een super musical. We hebben echt genoten. Een mooi verhaal met veel humor. Als hij ooit in Nederland komt gaan we weer...ga je dan mee Sientje.

Na de musical zijn we nog even naar de apple store gegaan om een hoesje voor de Ipod te kopen. Dit was dan toch echt het einde van onze belevenissen van deze dag. We gaan zo lekker slapen. Morgen om 12 uur moeten we de kamer verlaten en zullen we rond een uur of vier richting het vliegveld vertrekken. Om 10 voor 9 (Amerikaanse tijd) dus 10 voor 3 in de nacht (Nederlandse tijd) zullen we de lucht in gaan in de richting van onze tussenstop Zurich. Hier zullen we dan rond een uur of 11 (Nederlandse tijd) aankomen. Rond half 1 is het dan weer tijd om richting Amsterdam te vliegen om daar rond 10 over twee aan te komen en ons leventje in Nederland weer te gaan vervolgen.

Natuurlijk zullen we over onze laatste dag in New York, dag 7 nog een stukje schrijven, alleen zijn we dan alweer thuis...

Van de foto's van deze dag kijk of http://www.picasaweb.google.nl/edwinennatasha

Voor de ene laatste keer tot de volgende keer, wij gaan slapen nu!

• 15 Augustus 2009 - 09:21

PatJJPAt:

Hey maatjes....xxxxxxl...Tja daar kan heel de familie Voshol in....Geef niets..ben allang blij dat jullie aan me gedacht hebben....Een veilige terugreis toegewenst, en tot van de week??? Groetjes uit Schiedam-zuid

• 17 Augustus 2009 - 11:45

Sientje:

Aaaah ik ben jaloers:D
    Ben blij dat jullie m zo leuk vonden en ik ga zeker weten mee alstie in Nederland komt (L)
    Fijn dat jullie zo hebben genoten! Het is echt een super stad^^
    Ku!