Dag 5 in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Edwin, Natasha, Sem & Fay Boer - WaarBenJij.nu Dag 5 in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Edwin, Natasha, Sem & Fay Boer - WaarBenJij.nu

Dag 5 in New York

Door: Edwin en Natasha

Blijf op de hoogte en volg Edwin, Natasha, Sem & Fay

14 Augustus 2009 | Verenigde Staten, New York

Hallo allemaal! Hier zijn we met ons verslag van dag 5 in NYC. De tijd vliegt hier wel hoor! Pa & Ma, goed dat jullie die loopband aangedaan hebben, we hebben hier al genoeg gelopen haha. Pat&Pat, dat scheer apparaat ben ik kwijt geraakt ;-). Leuk dat we volgende week kunnen karten! Pieter, we hebben het HardRock Cafe hier om de hoek zitten dus dat T-shirt komt goed! Ennuhhh maak jullie om mij geen zorgen hoor, ik moet een reden om alles er weer af te trainen en die knopen van mijn band jasje vallen er vanzelf al af haha. We missen jullie allen! We genieten nog altijd met volle teugen, maar het is ook altijd weer leuk om naar huis te gaan! Vandaag zijn we lekker wezen shoppen, nou ja het was meer kijken kijken niet kopen haha. Allereerst hebben we lekker uitgeslapen waardoor we pas om 11uur een ontbijtje zijn gaan doen. Nog net voor het ontbijt hebben we nog kaarten gekocht voor de Musical “Wicked” waar we morgen avond naar toe gaan, toppie!!!! Daarna zijn we eerste met de metro naar SoHo gegaan. Wat een winkels daar zeg! We zijn daar o.a. op zoek gegaan naar schoenen voor mij (ed) maar hebben ze na veel winkelen en lopen uiteindelijk niet gevonden. Hierna zijn we even via ons hotel weer verder gaan zoeken naar Ed zijn schoentjes. We hadden even op internet gekeken waar eventueel een Nike Store zat, maar hebben we uiteindelijk niet gevonden. Dezelfde winkel (Champs) waar we de schoenen gisteren hadden gezien zat ook in Harlem (volgens internet in ieder geval) dus wij Uptown met de metro naar Harlem. Wat een wijk is dit zeg! Aan de ene kant echt Amerikaans met van die oude huizen met stalen hekken en trappen ervoor, aan de andere kant zag het letterlijk en figuurlijk zwart van de mensen. Natas is die atmosfeer wel gewend vanwege haar werk, maar ik voelde me er “not comfortable” om het zo maar eens mooi te zeggen. Uiteindelijk hebben we ook Champs hier niet gevonden waar door we aardig zijn gaan twijfelen aan de betrouwbaarheid van Google betreft de omgeving US;-). Al met al was het wel een leuk uitstapje naar een wijk waar je normaal gesproken niet zo heel snel naar toe zou gaan, dus het was zeker de moeite waard. Later hoorden we trouwens op het nieuws dat er die middag in Harlem ook een schietpartij was geweest met 2 doden en 2 gewonden, en was er een jongetje van 8 doodgereden dus veilig was het er niet zoals we al vermoedde. Hierna zijn we weer terug gegaan naar Broadway/Time Square naar uiteindelik de zaak waar we de schoenen gisteren al hadden gezien, en…jullie raden het nooit, maar uiteindelijk zijn we daar toch geslaagd, maar nu dus een dag en vele km’s later! Hierna zijn we via StarBucks ;-) naar ons hotel gegaan om even uit te rusten en … weer ff geslapen! S’avonds zijn we heerlijk een steak gaan eten bij een Ierse pub, heerlijk (hoewel we nu een beetje een draaiende maag hebben, maar wie zegt dat het daarvan komt..). Vanavond zijn we nog even naar Brooklyn Bridge gegaan om de skyline van NYC s’avonds eens te zien. Een super mooi gezicht, alleen foto’s maken van de verlichte skyline is behoorlijk lastig in het donker, zoals menig fotograaf wel zal weten. Hierna zijn we weer terug gekeerd naar ons hotel waar we weer behoorlijk moe maar voldaan lekker gaan slapen. Vanwege het slechte weer vandaag, nou ja slecht… 23 graden bewolkt en af en toe een bui… hebben we besloten om morgen de Empire State building te beklimmen, we zijn benieuwd! Tot morgen in ieder geval!!!
Natuurlijk zijn er weer foto's te bewonderen op http://picasaweb.google.nl/edwinennatasha

• 14 Augustus 2009 - 06:25

Mamsie:

ha luitjes,zijn de blare pleisters al uitverkocht in ny, wat geweldig dat jullie zoveel gezien hebben, en dan naar wicked geweldig ben benieuwd hoe dat is, dikke kus en nog veel plezier en gaa maar niet meer naar de gevaarlijke wijken hoor.

• 14 Augustus 2009 - 06:36

Vincent:

Zo zo,

Lekker aan het genieten :)
    Aan de foto's en jullie verslagen te zien genieten jullie van elke minuut en ik mag bij deze ook wel zeggen dat ik erg jaloers ben hahaha :)

ga je morgen buiten langs omhoog of via binnen ?? lol heel veel klim plezier en geniet van het uitzicht.

• 14 Augustus 2009 - 07:34

PatJJPat:

Hallo Amerika..ben bang dat ik me moet aansluiten bij mams...ga maar niet meer naar de wijk toe....Voor dat geld had je net zo goed op de Kruiskade in Rotterdam kunnen lopen..hahaha.....Geniet er nog even van..voor je het weet zit je weer in het vliegtuig terug...Groetjes uit Schiedam-zuid..

• 14 Augustus 2009 - 13:17

Joyce:

Hoi Ed & Natas, De nike store zit in een zijstraat van 5th Avenue Vlak bij de Apple store.. Tegen over de Louis Vuttion en Chanel winkel.. Voor als jullie nog willen gaan kijken ;)

Groetjes Joyce

• 14 Augustus 2009 - 14:01

Papa Anita :

he kanjers wij zijn helaas al weer terug net even snel alle verhalen gelezen en fotos gezien leuk hoor ik zie alleen geen amerikaanse truck op de foto's wel maken voor me he sms even als je chaten wil kussen papsie kwijl kwijl doei

• 14 Augustus 2009 - 14:36

PatJJPat:

Hey guys and dolls....Toffe schoenen....alleen....je moet het niet verder vertellen hoor....het zijn twee verschillende....Niet verder vertellen hoor...doe ik ook niet...hahahaha....Tot gauw.....

• 14 Augustus 2009 - 14:50

Danielle:

supper supper foto's en wat ziet het er mooi uit s'avonds geniet er nog maar even van van voor je het weet is het zo weer voorbij veel plezier nog ben echt benieuwd naar de foto's en jullie verhalen natuurlijk

dikke kus van ons lau en daan

• 14 Augustus 2009 - 17:23

Arie En Marie:

Hoi Ed en Natas,
    Nou nou jullie beleven wel van alles zeg,maar wel erg leuk om het te lezen.
    leuke foto's.
    Nu nog een paar fijne dagen en een goede vlucht terug.
    de rest lezen wij wel weer als we terug zijn.
    groetjes Marie en Arie

• 14 Augustus 2009 - 20:45

Pieter:

Eej die schoenen zijn leuk, maar hier kan dat echt niet. Ik zou zeggen koop nog zo'n paar en dan heb je gewoon twee de zelfde. Das in Nederland meer gebruikelijk!
    Ik maak alvast een plekje in de kast voor m'n shirt!
    groeten,

Pietert