Dag 3 in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Edwin, Natasha, Sem & Fay Boer - WaarBenJij.nu Dag 3 in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Edwin, Natasha, Sem & Fay Boer - WaarBenJij.nu

Dag 3 in New York

Door: Edwin en Natasha

Blijf op de hoogte en volg Edwin, Natasha, Sem & Fay

12 Augustus 2009 | Verenigde Staten, New York

Hier zijn we weer met dag 3 in New York. Allereerst iedereen weer bedankt voor de leuke reacties! Patrick, ja ik heb me idd weer eens geschoren, anders wordt ik straks opgepakt hier haha. En ik kan inmiddels geen M&M meer zien ;-). Pietertjuhh, ik heb je tip opgevolgd hoor, de Starbucks macciato caramel is ook cker goed te doen! Mamsi, al dat lekkers hier is idd niet goed voor je hoor, maar ook niet voor ons haha!
Goed, dag 3 is aangebroken en na een heerlijik ontbijtje buiten de deur zijn we de metro in gestapt richting de South Ferries welke richting vrijheidsbeeld gaan. Eenmaal aangekomen hebben we eerst nog aan de kust wat mooie foto's gemaakt en wat rondgelopen. Hierna hebben we de ferry gepakt richting Staten Island, en jullie geloven het niet maar deze was gratis! We dachten naar het vrijheidsbeeld te gaan, maarrrrr.... deze staat natuurlijk niet op Staten Island, maar op Liberty Island haha, wat een giller, verkeerde boot dus! Desalnietermin hebben we toch mooie foto’s kunnen maken van het vrijheidsbeeld want deze boot vaart er wel vlak langs. De SkyLine van New York, was ook schitterend te zien met daarboven de rondcirkelende heli’s welke dit keer wel in de lucht bleven ;-). Eenmaal aangekomen op Staten Island zijn we direct terug gekeerd naar NYC omdat we toch niets op Staten Island te zoeken hadden. Hierna maar op zoek gegaan naar de boot die ons naar het vrijheidsbeeld zou kunnen brengen….Jammerrrr… er stond al een rij voor de kassa en ook nog eens een rij van dik een uur voor de boot zelf! En dat in de boedhete zon, dat leek ons niet zo’n goed plan, dus morgen maar weer eens proberen. Wel hebben we wat rondgewandeld in het Battery Park waar de ferries aanmeren. Echt leuk om daar de straatmuzikanten, entertainers en studenten van de flim acedemy aan het werk te zien. De volgende bezichtiging van vandaag is Ground Zero, jullie weten wel, waar voorheen het WTC ofwel TwinTowers stonden…In de straten richting Ground Zero moest ik (Ed) gelijk denken aan de TV beelden welke op 11 september te zien waren van de mensen die aan het rennen waren voor hun leven en het rondvliegend puin en stof. Echt raar om daar nu te lopen als je weet wat daar gebeurd is. Ground Zero zelf is inmiddels een grote bouwput waar straks weer een nieuw WTC zal komen. Op Ground Zero hebben we nog het “Tribute to WTC 9/11 Visitor Center” bezocht. Hier worden o.a. videobeelden, foto’s en verhalen getoond, maar ook attributen van brandweerlieden en zelfs brokstukken van een vliegtuig en van het voormalige WTC. Erg indrukwekkend allemaal!!! Voordat we bij Ground Zero weggingen hebben we nog een gedenkplaats voor de omgekomen brandweermannen bezocht nabij de brandweerkazerne op Ground Zero. Na dit indrukwekkende bezoek zijn we weer met de metro uptown naar Central Park gegaan. Jullie zullen wel denken…alweer Central Park? Maar dit park is zo waanzinnig groot dat je het nooit in 1x kunt zien en het is er heerlijk een boordje eten en mensen kijken ;-). Na Central Park zijn we nog langs de Apple Store geweest. Wat een waanzinnige design winkel is dit met mooie Apple PC’s iPods en Iphones zeg! Leuke speeltjes allemaal! Hierna werd het tijd om Natas d’r voeten weer wat rust te geven en zijn we even wezen chillen en een tukkie gaan doen in het hotel. Na weer bijgekomen te zijn hebben we s’avonds heerlijk spareribs en kip gegeten bij AppleBee’s en hebben we nog prachtige plaatjes gemaakt op Time Square by Night. Zoals jullie kunnen lezen is dag 3 weer een vermoeiende maar hele leuke dag geweest. Morgen zullen we o.a. China Town en Wallstreet bezoeken en poging 2 wagen voor Liberty Island. We hebben weer nieuwe foto’s ge upload, zie http://picasaweb.google.com/EdwinenNatasha

• 12 Augustus 2009 - 06:42

Mamsie:

daar ben ik weer leuk om jullie zo te volgen, het ziet er allemaal indrukwekkend uit, ik mis jullie wel hoor, geniet er maar van en weer een dikke kus van george en mamsie

• 12 Augustus 2009 - 15:59

Ma&Pa:

Wat een blaartrekkende story, zorg dat de voeten van de bruid heel blijven tot het vliegtuig. Daarna zien we wel weer.
    Leuk zo'n reisverslag vooral als je aan de overkant van de grote plas zit. Nog veel plezier in M&M-land. Hier regent het momenteel maar de themperatuur is oké.

Groetjes, Ma&Pa