Dag 4 in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Edwin, Natasha, Sem & Fay Boer - WaarBenJij.nu Dag 4 in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Edwin, Natasha, Sem & Fay Boer - WaarBenJij.nu

Dag 4 in New York

Door: Edwin en Natasha

Blijf op de hoogte en volg Edwin, Natasha, Sem & Fay

13 Augustus 2009 | Verenigde Staten, New York

Zo hier zijn we weer, alweer over de helft van ons avontuur in New York city. Vandaag stond voor de tweede maal het Vrijheidsbeeld op het progamma (gister was het echt te druk), Wallstreet en Chinatown.
Na natuurlijk weer even op de hoek hebben ontbeten, zijn we met de Subway naar het puntje van New York gegaan, want daar moet je op de boot stappen voor Liberty Island, het eiland waar het Vrijheidsbeeld staat.
Eerst maar eens in de rij staan om kaartjes te krijgen voor de boot naar Liberty Island, die was al iets minder lang dan gister, maar nog steeds best lang. Het ging nog best snel, dus nar 10 minuten stonden we in de volgende rij, de rij naar de boot. Deze was vele malen korter dan de rij van gister, dus dat was een stuk beter.
Voordat we de boot op gingen, moesten we nog door scanpoortjes (dezelfde als bij het vliegveld) en werd onze tas gecontroleerd (vandaar dat het dus allemaal zo lang duurt daar).
Eindelijk op de boot naar het Vrijheidsbeeld, een tocht van hooguit 10 minuten. We hadden een mooie plek en konden dus goed filmen en mooie foto's maken. Het weer was vandaag ook minder warm en het was zelfs een beetje bewolkt, wat het zeer aangenaam maakte.
Op Liberty Island aangekomen, zijn we gelijk naar Lady Liberty gelopen en het is echt met 1 woord te beschrijven...WOW!!! Wat een beeld zeg, echt onwijs groot en ontzettend mooi! Ook hier hebben we natuurlijk weer wat mooie foto's gemaakt.
Na een uurtje hebben rondgelopen bij Lady Liberty, zijn we even wat gaan drinken op het eiland, waarna we weer teruggegaan zijn naar het vaste land.
Aangekomen op het vaste land zijn we weer op de metro gestapt om eens op Wallstreet te gaan kijken en ja er lopen echt alleen maar mannen in pak daar. Een leuke ervaring om eens te hebben meegemaakt, maar echt super veel bijzonder is het niet.
Hierna zijn we richting Chinatown gegaan, eens kijken hoe dat is. Zodra je daar de metro uitstapt, sta je in Chinatown. Overal zijn er mensen om je heen van Chinese afkomst (althans zo zien ze eruit). Je zou je niet eens meer in Amerika wanen. Maar ook dat beeld was snel weer verdwenen, als je de gele taxi's en het vele verkeer met de vele mensen om je heen ziet. Chinatown was ook leuk om een keer gezien te hebben, maar niet veel anders dan Chinatown in de andere steden (volgens Ed).
Hierna weer terug de metro in om langzaam terug te gaan naar ons hotel. Eerst nog even een tussenstop maken op Bleekerstreet, om te kijken of we daar het koffiehuis kunnen vinden van Friends (de favoriete serie van Natas). Maar nee hoor, die bestaat daar helemaal niet. Volgens internet zou hij er wel moeten zijn, maar wij konden hem niet vinden, waar hij volgens zeggen had moeten zitten. Ondertussen werd de lucht steeds donkerder en hadden we het vermoeden dat het niet veel langer droog zou blijven en we wilde toch nog even in het Washingtonpark eten. Nou dat ging hem niet worden, want de eerste regendruppels begonnen te vallen. We zijn dus lekker in een hofje met vele bomen gaan eten, waardoor we droog zaten. Hierna door de regen naar de metro. Gelukkig was dit maar 5 min. lopen en zo hard regende het niet, dus nat zijn we niet echt geworden.
Terug bij het hotel was de regen alweer gestopt en zijn we natuurlijk even gaan relaxen.
S' avonds hebben we weer een lekkere pizza gegeten. Wat zijn die dingen groot zeg. Natas had 1 stuk pizza met alleen maar kaas en natuurlijk had Ed er twee (en dan nog niet vol zitten) met mozzarella en eentje met van alles en nog wat.
Hierna zijn we natuurlijk nog even een rondje gaan lopen op Time Square. Ed heeft daar nog een aantal schoenen gepast, maar is niet geslaagd...helaas...misschien vrijdag, want dan gaan we weer even winkelen.
Als afsluiter van de avond hebben we nog even een ijsje gegeten. Althans Ed heeft er anderhalf op en Natas een half, want Natas kreeg hem niet op (ze zijn ook zo groot) en zoals jullie denk ik allemaal weten, Ed lust alles!!!! en kan ook alles kwijt ;-)!
Morgen gaan we, als het weer mee zit, naar het Empire state building en s' avonds terug naar de Brooklyn Bridge voor NY bij night. Is het weer minder, draaien we het om met vrijdag en zullen we gaan winkelen.
Natuurlijk hebben we vandaag ook weer wat foto's gemaakt, welke te bewonderen zijn op http://picasaweb.google.com/Edwinennatasha

Morgen natuurlijk weer een nieuw verhaal met avonturen.

• 13 Augustus 2009 - 06:32

Mamsie:

ha lieverds hier weer een berichtje uit holland.
    het moet een hele belevenis zijn ,het ziet er geweldig uit allemaal geniet er maar vaan hoor, jullie zien er erg gelukkig uit.
    dikke knuffel, mis jullie

• 13 Augustus 2009 - 08:10

Ma&Pa:

Goeiemorgen, wat een leuke foto's. Bij ons is het nu 10.00 uur in de ochtend, bewolkt en 18 gr. Jullie hebben al heel wat gezien en wij zitten (gratis)mee te genieten!
    Het kliko gedrag zit een beetje in de familie. Heb je weer wat om af te trainen. Het schiet al lekker op voor het retourtje. Geniet ervan.
    (We zetten de loopband vast aan)

Ma&Pa

• 13 Augustus 2009 - 08:56

PatJJPat:

Hey maatjes...wat een mooie fotoo`s weer.....alleen zie ik dat Ed zijn scheerapparaat weer heeft ingepakt..hahahaha....Geniet nog lekker van je tijd in de States..en uiteraard van elkaar...Oja onze wii is eindelijk draadloos..dus volgende week kunnen we karten...hahahaha Groetjes uit Schiedam-zuid

• 13 Augustus 2009 - 11:29

Pieter:

Ed, Ik maak me nou toch een beetje zorgen om je. Eet je niet teveel, want op de 29e moet je toch dat pak weer an he? geen gezicht als dan al die knopen er af springen! ;) Natas, let je een beetje op hem? Enne als jullie nog een hardrockcafe tegen komen, breng je dan een shirt xxl mee voor me? (die verzamel ik) Hoor wel wat het kost;)
    Enjoy!!

• 13 Augustus 2009 - 12:19

Ine:

Klinkt geweldig! Ik wil ook weer:p
    Empira State Building snachts is trouwens ook een aanrader, is de rij vaak ook wat minder lang en heb je echt een gigantisch uitzicht van alle lichtjes van NYC:D
    ik ben jaloers:p k heb besloten dat ik volgend jaar maar weer ga:p
    winkelen moet je in SoHo doen:D is super tof, hele leuke winkels ook gewoon de bekende als de zara enzo:p
    Geniet er nog van de laatste dagen!
    Liefs, Ine.

• 13 Augustus 2009 - 19:14

Marian :

hoi Ed en natas

• 13 Augustus 2009 - 19:18

Marian:

hahaha
    dat ging even niet goed maar daar ben ik weer ik zie op de foto,s dat jullie het geweldig naar je zin hebben ze zien er echt geweldig uit ook het reisverslag is leuk om te lezen. Priscilla werd al jaloers bij het zien van al de M&Ms. Maak er nog paar fantastiche dagen van een dikke kus voor jullie allebei doegggggggggg

• 13 Augustus 2009 - 22:12

COLLE!!:

Moppies! Wat zijn jullie foto's geweldig en wat doen jullie leuke dingen! Wel erg jammer dat door een aantal eikels op de wereld de wachttijden zo lang zijn overal, maar safety first!
    Liefjes lief dat jullie me nog even belde op mijn verjaardag!!
    Heel veel plezier nog!!
    En Edje hoop dat je nog slaagt voor schoenen! ;-)
    KUSSSSS
    Ook van Bas!