Onze reis - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Edwin, Natasha, Sem & Fay Boer - WaarBenJij.nu Onze reis - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Edwin, Natasha, Sem & Fay Boer - WaarBenJij.nu

Onze reis

Door: Edwin en Natasha

Blijf op de hoogte en volg Edwin, Natasha, Sem & Fay

09 Augustus 2009 | Verenigde Staten, New York

hier zijn we dan, eindelijk in New York!!! Na een reis die echt ontiegelijk lang heeft geduurd.

Na onze super mooie huwelijksdag zijn we rond 01:00 uur vertrokken naar Schiphol. Hier hadden we een hotel geboekt om even uit te kunnen rusten van onze super mooie, maar vermoeiende dag.
Om 01:45 uur, waren we in het hotel, super mooi trouwens en konden we gaan slapen ;-)
Uiteindelijk zijn we rond 03:00 uur in slaap gevallen en nee we hebben geen enveloppen geopend en geld geteld, want die bewaren we voor als we terugkomen, die staan dus netjes thuis op ons te w8en.

Om 07:00 uur ging de wekker weer en was het tijd om naar het vliegtuig te gaan om de koffers af te geven, want we hadden al via het internet ingecheched.
Om 08:30 uur hadden we onze koffers afgegeven en moesten we natuurlijk nog door de douana en tot onze grote verbazing mocht Edwin gewoon doorlopen en werd Natas gefouilleerd, normaal gesproken is dat andersom. Maar goed hierna zijn we nog even heerlijk gaan ontbijten.
Om 09:15 uur was het tijd om te gaan boarden voor onze eerste vlucht. Ja we zijn niet rechtstreeks naar New York gevlogen, maar via Zwitserland, want dan zijn de tickets een stuk goedkoper en wij kunnen het alleen maar aan iedereen aanraden. Om kwart voor 10.00 gingen we de lucht in voor een vlucht van 1 uur en 10 minuten en zelfs dan krijg je op zo'n vlucht een broodje en wat te drinken (daar kunnen de Nederlandse luchtvaartmaatschappijen nog wat van leren).
Rond 10 over 11 zijn we in Zurich geland en moesten we gelijk door naar onze volgende vlucht naar NY, want het boarden begon daar om 12:00 uur.
Maar natuurlijk moesten we hier ook weer langs de douane en weer werd Natas eruit gehaald, zou dit komen omdat ze nu Den Boer heet. Normaal gesproken is het toch echt Edwin die eruit wordt gehaald, maar goed.
Om 13:00 uur mochten we het vliegtuig in en wat een supermooi vliegtuig zeg. Onze monden vielen een beetje open, want het was gewoon een splinternieuw vliegtuig met tv in de hoofdsteunen, dus gewoonweg super. Reizen via Zwitserland is dus top!!! Ook de reis in het vliegtuig zelf was super. Je krijgt echt veel te eten en drinken weer een leerpuntje voor de Nederlandse maatschappijen.

Om 22:00 uur Nederlandse tijd en 16:00 uur Amerikaanse tijd zijn we dan eindelijk geland en kon ons kleine avontuurtje gaan beginnen. En dat begon natuurlijk alweer heerlijk, NOT!!!!
Om de VS in te mogen hebben ze natuurlijk wat regels aangescherpt. Er worden dus vingerafdrukken genomen en er wordt een foto gemaakt. Maar volgens ons hebben ze hier niet zo goed over naged8, want we hebben 2 uur in de rij gestaan om dat allemaal te doen...pfff echt iets waar je niet op zit te wachter na een reis van 12 uur. Nou eindelijk zijn we dan daar doorheen en moesten we onze koffers gaan halen, maar omdat het allemaal zo lekker lang had geduurd, waren deze niet meer waar ze hadden moeten zijn. Ons was verteld band 8. Nou bij band 8 geen koffers te vinden hoor. Dus bij ons begon het water nu toch wel een beetje te koken, dus even vragen waar we dan moeten zijn. Nou en wat een klantvriendelijkheid, die mevrouw had blijkbaar geen zin om te werken, want met een snauw kregen we te horen dat de koffers bij band 4 lagen en ja hoor daar lagen ze gelukkig. Snel weg want we hadden het nu wel gehad en wilde toch graag naar ons hotel, na een reis die inmiddels al 14 uur duurde. Snel dus een taxi pakken en wegwezen daar. Maar de VS zou de VS niet zijn, als je daar ook niet voor in de rij moet staan. Maar gelukkig geen 2 uur, maar een kwartiertje. Eindelijk in de taxi naar ons hotel in Manhattan. Wat een drukte zeg en wat kon die taxichauffeur rijden. Hij gooide gewoon overal zijn taxi tussen en verkeersregels kennen ze niet hoor in NY (al zei de taxicauffeur van wel)
Nu een rit van ongeveer 45 minuten waren we eindelijk in ons hotel en gelukkig beviel dat goed. We zitten echt overal in de buurt. Als we de straat uitlopen, zitten we al op Time Square en lopen we de andere kant op, komen we in het Central Park, super gewoon.
Onze koffers in de kamer gegooid en even lekker wat eten. Ook dit is een hele belevenis. We hebben nog nooit zoveel mensen gezien en dan denken we dat het bij ons gehaast gaat enzo, maar hier winnen ze hoor. Maar goed daar trekken we ons weinig van aan eigenlijk. We hebben een heerlijk stuk pizza op, want geloof ons een hele pizza krijg je echt niet op...nee zelfs Ed niet.
Hierna weer lekker terug naar ons hotelletje, want we waren inmiddels al bijna 22 uur wakker.
Tijd om te gaan slapen dus. En morgen (vandaag) gaan we NY rustig aan ontdekken en bekijken. We zullen lkkr gaan rondstruinen in het Central Park en natuurlijk even kijken op Time Square. Vanavond zullen we ons tweede reisverslag erop gaan zetten, met natuurlijk de daabij behorende foto's

Hele dikke kus van ons!!!

• 09 Augustus 2009 - 12:31

Maurice:

kanjers,
    allereerst nogmaals VAN HARTE GEFELICITEERD! WOW wat zagen jullie er goed en gelukkig uit op JULLIE dag. Ik hou jullie reisverslagen in de gaten, viel spass en geniet.
    X maurice

• 09 Augustus 2009 - 13:09

Anita Papa:

he kanjers wat een bruiloft he ik heb veel positieve reacties gehad wat me heel goed deed we waren erg moe maar voldaan leuk he dat je zo kontact kan blijven houden geniet er lekker van wij houden het iets simpeler 2 uur rijden en dan zijn we er dus ik kijk een vrijdag wel weer naar jullie verslag dikke kussen anita papa

• 09 Augustus 2009 - 13:09

Ma En Pa:

Hallo Natas en Edwin,
    Ben, Lin en Youri zijn vanmiddag bij ons. Verder zitten we nog een beetje na te sudderen van de mooiste dag van jullie leven. Hier is het niet zo warm meer maar wel lekker. Geniet er van, groetjes vam ons.

Ben,Lin, Youri, Ma en Pa.

• 09 Augustus 2009 - 16:44

Arie&Marie:

Hallo Ed en Natas,Wat fijn dat jullie weer goed
    zijn aangekomen,
    Het was een mooie bruiloft.we bliven jullie volgen.veel plezier xx

• 09 Augustus 2009 - 17:41

An En Ro:

lieve lieve zus en ed

het klinkt allenmaal super hoor ik de fotos al gezien die die vriend van ons voor jullie heeft gemaakt ze zijn echt geweldig geniet lekker van jullie wel verdienden vakantie en we houden van jullie xxx

• 09 Augustus 2009 - 18:12

Ruud Berry Bas Nicol:

Hallo moppies!
    Jeetje wat een verhaal! Al een hoop meegemaakt en het is eigenlijk nog niet eens begonnen! Wij wensen jullie heel veel plezier en probeer lekker uit te rusten ondanks die super drukke stad!
    Tot snel lieverds!!
    Dikke kus van ons 4tjes!!

• 09 Augustus 2009 - 20:17

Ma&Pa:

BEDANKT!
    Voor jullie voorbereidende werk 7-8-9.

• 09 Augustus 2009 - 20:21

Schaapjes/Sleeuwijk:

Hey Ed en Natas,wij zijn net terug van vakantie maar bij deze Hartelijk Gefeliciteerd,beetje laat, geniet van jullie huwelijksreis en zien jullie wel als je terug bent.

• 09 Augustus 2009 - 20:23

Ma&Pa:

vervolg.Een geslaagde dag begint bij een goede voorbereiding. Verder iedereen die deze dag meegeholpen hebben om er een succes van te maken. Speciale dank aan het team "opsporing verzocht" zodat we gezamelijk de plechtigheid konden afronden. Als je alles op kan lossen is de missie geslaagd! XXMa&Pa