Grand Canyon & Las Vegas - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Edwin, Natasha, Sem & Fay Boer - WaarBenJij.nu Grand Canyon & Las Vegas - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Edwin, Natasha, Sem & Fay Boer - WaarBenJij.nu

Grand Canyon & Las Vegas

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin, Natasha, Sem & Fay

13 Mei 2016 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Na wat tijd door te hebben gebracht in de omgeving van Lake Powell, in Page, werd het hoog tijd om door te reizen naar de Grand Canyon. Weer een rit met een flinke afstand, een dikke 400km tuffen met de camper, waarvan we het idee hebben dat hij aardig uit elkaar aan het rammelen is. Maar goed, wat wil je als je ook over onverharde wegen gaat rijden en de geasfalteerde wegen die hier vaak verschrikkelijk slecht zijn. Of zou het door onze rijstijl komen? We laten het in het midden ;-). Eenmaal bij de Grand Canyon aangekomen, was het eerste uitzicht wat we kregen te zien echt "Grand" te noemen. Mooie plaatjes geschoten en papa die het af en toe maar niets vond dat de kindjes , mama, maar voornamelijk hij zelf, voor de fotomomentjes op het randje van de afgrond moesten gaan staan. Na dit weer overleeft te hebben, zijn we snel de camping binnen dit mooie natuurgeweld op gaan zijn zoeken. Daar even heerlijk gegeten uit moeders keuken en even chill gedaan om vervolgens de Grand Canyon verder te gaan bekijken. Zonder camper, dat wel, want ook hier kun je weer net als in Zion met gratis shuttle bussen overal komen, dus waarom moeilijk doen. Ook in dit gebied stikt het weer van de Chinezen, Japanners en Koreanen, ik weet niet waar ze iedere keer vandaan komen zeg! Neemt niet weg dat we weer genoten hebben van het natuurgeweld hier, super tof, weer heel anders dan de vorige natuurparken waar we zijn geweest. We hebben heerlijk gewandeld over de trials en Sem was onze reisleider vandaag hihi, hij vond het geweldig. Na deze mooie maar intensieve dag, snel ons mandje in. Toen we opstonden, ging ik even de camper uit om wat te pakken, ik het luik open doen, niets in de gaten. Totdat ik opeens een vrouw foto's zag maken, waarbij ik dacht huhhhh? Wat is er zo interessant? Blijkt er een super groot hert rustig te staan grazen naast onze camper! Tsja je verwacht dat niet he, maar gelukkig was het geen Mountain Lion, want die zitten hier ook! Na dit tafereeltje snel ontbijten en op naar Las Vegas, wederom een dikke 400km. Ik heb ook nog nooit zo vaak getankt in zo’n korte tijd zeg. Gelukkig is hier de benzine gemiddeld maar 2,80 dollar….. gelukkig per Gallon en niet per liter! 1 gallon is bijna 4 liter, dus dat scheelt een berg. We hadden verwacht dat het wat lastig was Las Vegas in te komen met de camper, maar dat viel echt reuze mee. We hadden onze camping, nou ja, zeg maar veredelde parkeerplaats, gevonden aan het begin van de Strip, hoe cool! Nou cool was het niet, het was 30 graden hier, dus snel de airco aan! Oja, en Natas nog even flink over de camping gerent en het uitgeschreeuwd van blijdschap omdat ze het bericht heeft gekregen dat ze haar eerste tests mag gaan doen voor het werk op de politiehelikopter! Hoe trots ben ik nu al op haar, ook al is er nog een lange weg te gaan, maar de eerste stap is er! Daarna eerst even een stukje over de strip gelopen, maar het was snikheet en overdag bruist het natuurlijk nog niet zoals s ’avonds. De kindjes en natuurlijk ook wijzelf, vonden het wel even genoeg en zijn terug gegaan naar de camping, waar we heerlijk konden zwemmen in het zwembad van het naastgelegen hotel Circus Circus. Daarna even douchen en eten en rond een uur of half acht zijn we weer naar de strip gegaan. Wat een beleving is dit zeg, overal shows met waterfonteinen, vuur en muziek. En dan die verlichting en de nagebouwde steden zoals o.a. Parijs en Venetië, de Disney figuren etc. etc. Teveel om op te noemen, echt een super leuke beleving en dat op maar een tussenstop in je vakantie! Op de kindjes maakte dit ook een ongelooflijke indruk. Sem “ik wil in Las Vegas wonen!” wahaha wat een grappenmaker. Hij kan trouwens ook erg serieus zijn hoor! Bij een van de fontein shows zegt hij opeens bij een nummer waarin “sky” werd genoemd, “papa deze is speciaal voor de twee oma’s die pas overleden zijn”. Hoe lief en dat hij die link ook legt! Moe maar voldaan zijn we weer veilig teruggekomen op onze campground en was het de hoogste tijd om te gaan slapen, het was inmiddels al 10 uur! Althans de kindjes slapen en papa en mama de planning van de volgende dag weer even voorbereiden. We gaan immers langzaam maar zeker naar onze eindbestemming Los Angeles, waar we sowieso Disney gaan bezoeken! Tot snel, bij het volgende -en waarschijnlijk laatste- reisverslag van deze onvergetelijke vakantie.

• 14 Mei 2016 - 09:21

Moemsie:

Het wordt een beetje eentonig..........Maar wat een geweldig verslag weer.
    Ben benieuwd naar al jullie foto"s en verhalen.
    Wat geweldig voor mijn meidje dat ze door is naar de volgende ronde, zo trots op haar.
    En Semmetje dat hij aan de Oma's denkt bij sky.
    Geniet nog van jullie laatste avonturen en tot snel.
    Dikke knuffel.

• 14 Mei 2016 - 10:57

Ina Vos:

Ja wat zal ik zeggen weer zo'n super verslag en wat een belevenissen allemaal en gefeliciteerd Natas met de cursus op de helikopter geweldig. Ook voor de kindjes een super beleving succes en tot de volgende keer

• 15 Mei 2016 - 13:44

Rob:

Hallo moppies top Natas zit je verweg krijg toch nog goed nieuws uit Holland leuk zit er bijna op hé als kans ziet om even te bellen doe dat dan even moet even met je overleggen dikke kus goede reis terug

• 15 Mei 2016 - 14:27

Karin:

Reisverslag van 13 mei, weer om snoepen, wegdromen en je eigen idee erop loslaten. Tas, gefeliciteerd met je cursus helipiloot. Ja dat is echt iets voor jou, stoere vrouw!
    Jou Edwin is denk ik super trots. En wat doen de kinderen het goed. Ik hoor alle verhalen wel.

• 18 Mei 2016 - 18:48

Opa En Oma Den Boer:

Hebben het reisverslag weer gelezen. wat hebben jullie weer genoten met deze reis! En nog een leuk bericht erbij voor Natas. De kinderen hebben ook genoten zeg! En wat een mooie reactie van Sem van de oma"s. Ja nu wij dit verslag gelezen hebben zijn jullie inmiddels al weer thuis. En gaat het gewone leven weer van start. We hebben genoten van de mooie reisverslagen. Groetjes, kus en knuffel voor de kids.

• 18 Mei 2016 - 18:48

Opa En Oma Den Boer: