Een hemelse dag in Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Edwin, Natasha, Sem & Fay Boer - WaarBenJij.nu Een hemelse dag in Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Edwin, Natasha, Sem & Fay Boer - WaarBenJij.nu

Een hemelse dag in Yosemite

Door: Natasha

Blijf op de hoogte en volg Edwin, Natasha, Sem & Fay

02 Mei 2016 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Wat een hemelse omgeving, anders kunnen we het niet beschrijven, want wat ontiegelijk mooi is het Yosemite National Park. Op de campground aangekomen in de omgeving van Yosemite, lekker even relaxen. Het was tenslotte toch wel weer een reis van 4 uur, want zoals een ieder wel weet, niks ligt naast elkaar in Amerika. Maar goed in de middag kwamen we dus aan op de campground, een mooie campground, middenin de bossen. Voor onze plek een speeltuin voor de kids, dus die konden ook lekker ravotten en papa en mama de zon in, want die is er in overvloed...
De volgende ochtend lekker op tijd op, pannenkoekjes eten en gaan in de richting van het Yosemite National Park. Al snel waren we bij de poortjes van het park, wat overigens niet wilde zeggen dat je er dan al was.
In het park wilden we in ieder geval de watervallen zien en de Half Dome, want dat schijnt echt één van de mooiste plekjes te zijn en inderdaad, ik kan niet zeggen dat het niet zo is. Om de Half Dome te kunnen zien, moesten we naar het Glacier Point, een punt op zo'n 2000 meter hoogte. Dit resulteerde in sneeuw en nog aardig wat ook. Maar goed eenmaal boven door de kronkelende weggetjes, zagen we al snel het uitzicht....echt te mooi voor woorden. Ook Sem vond het helemaal geweldig, aangezien er allemaal stenen lagen, waar je heerlijk op kon klimmen, wat elke keer weer zorgde voor een hartverzakking bij Ed en mij. Maar goed dat weet je nou eenmaal met jongens.
Na op het Glacier Point te zijn geweest en daar even te hebben gegeten, weer terug naar beneden om de watervallen te bekijken. Onderweg kwamen nog veel mooie uitzichtpunten tegen, zoals tunnelview, ook een echte aanrader en dat was ook goed te merken aan de vooral Chinese toeristen.
Eenmaal beneden, naar de waterval. En echt werkelijk, dat ding zo hoog en je kon er echt zo dichtbij komen, niet normaal. Je kon hem gewoon aanraken, dus droog bleven we niet. Eigenlijk was dat juist heerlijk, gezien het warme weer, dus kwam mooi uit.
Als laatste op deze dag door naar Yosemite Valley, de naam zegt het al, een vallei. Wat mooi zeg, wat indrukwekkend al die rotspartijen. Gezien de enorme drukte, zijn we hier op ons gemak doorheen gereden en zijn af en toe gestopt voor een fotomoment.
Na deze zeer indrukwekkende, maar ook zeker vermoeiende dag, terug naar de campground om heerlijk te eten en na het eten nog een even heerlijk een marshmallow te roosteren.
Hierna omkleden en naar bedje om de volgende dag ons klaar te maken voor de reis naar Sequioa National Park, waar de grootste bomen te vinden ziijn. Weer een reis van zo'n 4 uur.
Inmiddels zijn we aangekomen op onze camping bij het Sequioa National Park. Weer een onwijs mooie campground tussen de bomen en aan een heerlijk koud beekje. Aangezien het momenteel 30 graden is hier, kunnen we de verkoeling van het beekje wel gebruiken.
Morgen weer een mooie nieuwe dag, met mooie nieuwe avonturen. Tot snel! Oh en vergeet natuurlijk onze nieuwe geplaatste foto's niet te bekijken!

• 02 Mei 2016 - 10:18

Tatjana :

Prachtig!!!!! ❤

• 02 Mei 2016 - 12:06

Ina Vos:

Wat een mooi verhaal weer het is echt genieten en wat een mooie foto's super hoor

• 02 Mei 2016 - 18:21

Oma Dribbel:

Wat een geweldige foto's weer, stuur snel weer nieuwe. Hou van jullie.

• 02 Mei 2016 - 21:41

Arie En Marie:

Weer een prachtig verslag en mooie foto's.
    Veel plezier. Tot het volgende verslag.xxx

• 02 Mei 2016 - 23:53

Dick Den Boer:

Zo dat waren weer hele mooie foto"s van jullie en de mooie natuur! Jullie genieten daar wel zeg, daar wil je wel zo lang voor rijden in een mooie camper. Kijken of we de volgende reisverslag nog thuis kunnen zien want wij zijn ook bijna aan de beurt. anders zien we het in Spanje weer! Heel veel plezier nog en tot horens. Dikke kus voor allemaal , groetjes van ons! xxxx

• 03 Mei 2016 - 08:55

Karin:

Wat een prachtige natuur, mooi weer zo te zien en te lezen. Bij die grote steen waar jullie opstonden, was achter zeker een ravijn?????? Ik ben jaloers hoor, kom nooit Europa uit, Hhahahhhahahah. Oompje vliegt niet, nou dat is jammer voor mij. En wat een koele trui heeft Sem aan, lekker warm en royaal. Oma dribbel zeker weer aan het pennen geweest. De foto's zijn prachtig. Kijk uit, en heel veel genot van de natuur, en dieren daar. Kus van mijxxxxxxx