De dag van de Orka's - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Edwin, Natasha, Sem & Fay Boer - WaarBenJij.nu De dag van de Orka's - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Edwin, Natasha, Sem & Fay Boer - WaarBenJij.nu

De dag van de Orka's

Door: Natas

Blijf op de hoogte en volg Edwin, Natasha, Sem & Fay

02 Mei 2015 | Canada, Vancouver

En daar zijn we weer! Toch wel één van de dagen waar we naartoe hebben geleefd. We gaan Orka’s kijken, althans als ze er zijn. We zijn nog een nacht bij Ms. Ruth gebleven, aangezien zij een kwartier bij de haven vandaan woont, waar de boten vertrekken voor het Orka spotten. Eindelijk een nacht gewoon door kunnen slapen, zonder dat Fay wakker werd van het hoesten of haar dromen, dus een heerlijke nacht. Sem werd zelfs pas om half 9 wakker en Fay om half 8, dus wat wil je nog meer.
Maar goed, na weer een super ontbijt van Ms Ruth, zijn we op pad gegaan. Op ons gemak daar naartoe, zodat we er op tijd zouden zijn en Fay nog even kon slapen, voordat we de boot op gingen, want het kon wel eens een bootreis van 5 uur gaan worden.
Om half 1 was het dan zover, we kregen onze kleding, want het kon wel eens koud worden en natuurlijk ook wat zwemvesten voor de safety. En daar gingen we dan hoor. Op een mooie Zodiac met nog 6 andere mensen. Spannend en Sem was dan ook op van de zenuwen, want hij wilde zo graag Orka’s zijn en wel het liefst Willy van Free Willy. En ja hoor wat hadden we geluk, want we waren nog maar net de haven uit (zo’n 10 min) en we zagen de Orka’s. Drie grote en een baby’tje, ja ook dat geluk hadden we. Wat een onwijs mooie beesten zeg en wat waren we dichtbij. Sem en Fay hebben zitten genieten en dat maakt het voor ons dubbel genieten. Na anderhalf uur bij de Orka’s te zijn gebleven, zijn we verder gevaren om nog wat andere dieren te kunnen zien en ook die zagen we hoor. Zeehonden en zeeleeuwen, veel (roof)vogels, dus een super geslaagde dag. Eén van de redenen om naar Canada te gaan is geslaagd en eigenlijk kan het nu al niet meer stuk.
Gelukkig mogen we nog 2 weken hier blijven, want wij zijn verliefd op het land en de mensen. We hebben zelfs al een huis aangeboden gekregen, maar wees gerust vrienden en familie, we kunnen hier niet zo makkelijk gaan wonen (omdat de regering daar moeilijk over zou gaan doen), dus dat gaat niet gebeuren.
Vanavond slapen we nog een nachtje bij Ms Ruth en dan gaan we morgen verder naar Parksville, daar hebben ze een strand waar de kids zich even kunnen uitleven en nog wat andere dingen die je daar kan doen en zien. We kijken dan daar even of we daar 1 nacht of twee nachten blijven voordat we Vancouver Island gaan verlaten om verder te reizen naar Whistler. Maar dat gaan jullie wel weer verder lezen de komende dagen.

• 02 Mei 2015 - 08:23

Marcel Meertens:

Wauw wat gaaf allemaal zeg!!! Heel veel plezier met het vervolg van jullie avontuur.

• 02 Mei 2015 - 10:14

Cees En Ria:

Lieverds dat is genieten. Een goede reis verder.Enwe horen nog wel hoe het verder gaat dikke knuffel uit Nederland.

• 02 Mei 2015 - 14:54

Lies Ferwerda:

Dit is een vk om nooit te vergeten. Wat mooi zeg.

• 02 Mei 2015 - 16:58

Moemsie:

Wat gaaf zeg, ben blij dat jullie de orka's gezien hebben.
    Moet een hele belevenis zijn. Ben stiekem wel een beetje jaloers.
    Was trouwens al bang dat jullie daar wilden gaan wonen, ik weet namelijk wat een geweldig land het is.
    Hoop dat jullie nog meer spannende momenten meemaken, kijk al uit naar het volgende bericht, mis jullie wel hoor. dikke kus .XXX