Whistler, Kamloops, Clearwater - Reisverslag uit Whistler, Canada van Edwin, Natasha, Sem & Fay Boer - WaarBenJij.nu Whistler, Kamloops, Clearwater - Reisverslag uit Whistler, Canada van Edwin, Natasha, Sem & Fay Boer - WaarBenJij.nu

Whistler, Kamloops, Clearwater

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin, Natasha, Sem & Fay

06 Mei 2015 | Canada, Whistler

Hier zijn we weer, inmiddels aangekomen in Clearwater in weer een prachtige omgeving. Het vorige verslag eindigden we in Whistler, waar we nog een dag zijn blijven staan. We hebben daar heerlijk in de bossen gewandeld uitkijkende naar eventuele zwarte beren, helaas geen beer gezien of misschien maar gelukkig ook. Sem vond het allemaal een beetje te spannend hihi. Verder zijn we met de kabelbaan naar de top van de bergen gegaan. Helaas was de peak to peak kabelbaan niet open, die was in onderhoud, maar dat mocht de pret niet drukken. Eenmaal boven liepen we op een dikke 2300m in de sneeuw en waren de wintersporters nog druk in de weer op de lange latten op de Olympische pistes. Best koud zo in je zomer out fit op een besneeuwde bergtop ;-). Het uitzicht was in ieder geval weer schitterend. Eenmaal weer beneden trotseerden vele mountain bikers de dal pistes, letterlijk "mountain" bikers dus. Zo wordt heel slim in de zomer gebruik gemaakt van de pistes. Op de camping hebben we nog heerlijk fikkie gestookt met ons in de bossen gesprokkelde hout, dit is echt Canada, heerlijk!
De volgende dag zijn we vertrokken richting Kamloops. Het eerste stuk door de ruige bergen met wederom prachtige uitzichten, overstekende herten, eekhoorns, sneeuwval (!) en nog even moeten wachten voor een vrachtwagen welke de afgrond in was gestort en ze de chauffeur niet meer van konden vinden, oeps! Na deze berg etappe werd het richting Kamloops steeds droger en stoffiger, het groen was verdwenen hier. De ene Horse Ranche na de andere was hier te zien, het leek wel of we in Texas zaten! Opeens dus een heel ander natuurbeeld, welke ons persoonlijk wat minder aansprak in vergelijking met wat we daarvoor allemaal hadden gezien, een verbazingwekkend contrast, dat wel. Eenmaal vlakbij de camping in Kamloops moest Eddie nog even over een hele smalle brug rijden met tegenliggers, en ja hoor…hoppa, onze spiegel een andere spiegel aangetikt, dat heb ik dan weer . Verder gelukkig geen schade, we vragen ons achteraf wel af, of we met onze 9 meter lange camper wel over die brug hadden gemogen, maar goed, we zijn aan de overkant gekomen hahaha. Na een nachtje op de stoffige tokkie camping in Kamloops te hebben gestaan zijn we doorgereden naar Clearwater. Hier is het landschap inmiddels weer enorm groen en bergachtig en op de camping hebben we uitzicht op een prachtig meer. Het hout is inmiddels alweer gesprokkeld, want ook hier mogen we weer lekker fikkie stoken (dat vind papa ook leuk ). We blijven hier twee nachten staan om nog wat watervallen en ander natuurschoon te bewonderen, om vervolgens onze reis naar “Jasper” te vervolgen. Wordt weer vervolgd!

• 07 Mei 2015 - 07:23

Moemsie:

Wat een geweldig verslag weer, wat een belevenissen, Ook voor de kleine kanjertjes. Dikke knuffel en veel plezier nog.