Waitomo en Lake Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Edwin, Natasha, Sem & Fay Boer - WaarBenJij.nu Waitomo en Lake Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Edwin, Natasha, Sem & Fay Boer - WaarBenJij.nu

Waitomo en Lake Taupo

Door: Natas

Blijf op de hoogte en volg Edwin, Natasha, Sem & Fay

01 Augustus 2017 | Nieuw Zeeland, Taupo

Onze reis gaat verder naar Waitomo, waar we naar de grotten gaan om de glowwormen te bewonderen en bewonderen hebben we gedaan hoor. Wat zag dat er onwijs mooi uit. Het is net een sterrenhemel in de grotten. Eerst een stuk gewandeld door de grotten, waar we natuurlijk ook de nodige stalagmieten en stalactieten tegenkwamen (volgens Sem piemels, geef hem eens ongelijk haha) en daarna het bootje in om een stukje te varen en daar de grote hoeveelheden glowwormen te bekijken, wauw!!! Een supermooie ervaring. Helaas hebben we daar geen foto’s mogen nemen, omdat de wormen dat niet zo waarderen, dus deze blijft voor altijd in onze herinnering. Na de glowwormen verder naar Lake Taupo. Eddie neemt vanaf hier het stuur over en gaat voor het eerst in zijn leven aan de andere kant van de weg rijden, als dat maar goed gaat ;-). En ja hoor alles is super gegaan, het is gewoon even wennen, maar je hebt het zo onder de knie. Maar goed, aangekomen bij Lake Taupo, naar onze camping en wat is dat een mooie camping zeg. Mooie plaatsen, mooie speeltuin voor de kids en een heerlijk zwembad met een temperatuur van 32 graden. Wat gaan we dus als eerste doen, natuurlijk zwemmen!!!! We hadden de camper nog amper neergezet of de kids en ik lagen al in het heerlijke warme water. Heerlijk zeg na een mooie dag, samen zwemmen. Na het zwemmen en het opschonen, hebben we heerlijk met z’n allen pizza gegeten in de camper. Zo lekker dat we een oventje hebben in de camper. Na de pizza nog even film kijken en slapen. De volgende dag naar Tororau voor de geisers en andere mooie natuurwonderen. En wonderen zijn het zeker zeg wauw. In Tororau is er namelijk nog een vulkaan actief, die er voor zorgt dat het gehele gebied daar vol met geisers zit. Dit resulteert erin dat je tijdens het er naartoe rijden je al meerdere witte rookwolkjes ziet. Sem schreeuwde gelijk, Mam er staat wat in de fik. Nee hoor Sem, dat komt door de vulkaan. Maar aangekomen bij de grootste en mooiste actieve geiser, bleek dit inderdaad een ontiegelijk mooi natuurwonder. Deze geiser spuugt zo’n 20 a 25 keer per dag het water eruit en wel zo’n 30 meter hoog en wat breng het toeval, wij hebben dat mogen aanschouwen. Wat super kick zeg en wat een kracht komt daarbij los. Ohhhh en naast de kracht ook een stank natuurlijk bahhhh wat kan dat stinken zeg, de kids vergeleken het met Ed, waarom weet ik niet haha! Na het aanschouwen van dit prachtige natuurwonder, mochten we ons melden voor een echte HAKA ceremonie. Iets wat Ed en ik super graag wilde zien. Tijdens het wachten om naar binnen te mogen voor de ceremonie, kwam er een vrouw van de Maori stam naar ons toegelopen. Zij vertelde wat de bedoeling was en dat er voordat we naar binnen mochten een chief aangewezen moest worden, om de ceremonie te leiden. En zoals altijd, doet niemand zich vrijwillig aanmelden natuurlijk. Ik ben dan ook de rotste niet om Ed een duwtje in zijn rug te geven, zodat hij de chief kon zijn. Hij is het tenslotte al een beetje gewend als jarenlange maitre. Ed was het er in eerste instantie niet mee eens, want ja wat moest hij nou gaan doen he. Maar goed hij kon niet meer terug en hij was aangewezen als de chief. Hij was degene die het blad moest ophalen bij de Maori stam. En later was hij degene, die de mannen van de stam een hand moest geven en niet te vergeten allemaal 2 keer moest neuzen. Whahaha wat heb ik met de kids gelachen en achteraf was Ed toch wel heel blij dat ik hem dat duwtje had gegeven, want wanneer maak je nou zoiets mee. De kans dat we hier nog een keer komen, is er hopelijk wel, maar niet heel groot. De ceremonie was echt super, we hebben verschillende dansen mogen zien en natuurlijk ook de originele HAKA!!! Wat een mooi volk. Na de ceremonie, terug naar de camper om onze weg verder vervolgen en te gaan kijken wat we nog meer voor mooie natuurwonderen konden ontdekken. We wisten er nog wel een aantal te vinden, maar het enige nadeel tot nu toe hier in New Zealand, is dat ze echt voor alles entree vragen. In Amerika en Canada lossen ze dat wel beter op door een pas te kopen van het nationale park, hier in New Zealand, moet je gewoon overal voor betalen. Dat vonden we een beetje zonde, dus hebben we ook niet gedaan. Wel zijn we doorgereden naar de Huka Falls, echt een onwijs grote waterval. Supermooi ook en wat een kracht weer van onze moeder natuur.
Na de watervallen was het tijd om door te gaan naar de garage. Ons trappetje zou gemaakt worden. Netjes geregeld allemaal en na een half uurtje wachten, hadden we de camper weer terug, met een ander trappetje en wat stickers in de camper rijker. Deze stickers, waren er door de monteur ingeplakt met daarop de tekst Is the step in? Ook hij helpt ons het nog even te herinneren dus haha! Al met al een drukke, maar een super mooie met vele nieuwe ervaringen rijker. Snel nog even het zwembad in, douchen, eten, film kijken en slapen. Morgen zal de dag in het teken staan van reizen, omdat we naar de onderkant van het Noordereiland moeten. Op het Noordereiland zijn we dan nog 2 dagen om dan vervolgens met de boot naar het Zuidereiland te gaan. Het Zuidereiland, schijnt nog mooier te zijn. Iets wat we ons eigenlijk niet kunnen voorstellen, maar we hebben er onwijs veel zin in. Tot het volgende reisverslag!

Ohhhh en tante Karin, mijn teen zit er nog aan, maar daar is alles mee gezegd haha! Mijn vel en nagel zijn er inmiddels af komen zetten. Zal je dat resultaat besparen. De kindjes doen het echt super, ze genieten echt, merk je aan alles. Ze vinden het allemaal zo interessant. Het trapje is gemaakt en we worden er aan herinnerd, zoals je hebt kunnen lezen!

• 01 Augustus 2017 - 13:02

Roelie En Dick:

Zo zeg, dat was weer een super mooi verslag! We hebben er weer van genoten. Jullie maken wel veel leuke en gave dingen mee! Ja en wat zullen jullie gelachen hebben om Edje, ja soms heeft hij wel een duwtje in de rug nodig haha... van wie heeft hij dat denk je? Geniet maar weer van al de mooie dingen die ongetwijfeld nog op jullie pad gaan komen. We wachten in spanning op het volgende verslag. Veel plezier en liefs van ons! XXX

• 02 Augustus 2017 - 09:27

Karin:

Och er heerlijk genoten, al had ik bezoek, ik wilde het graag lezen. Dus nu een dag later, kan ik jullie schrijven. Nou was er een programma op de t.v. over die tieten, Sem zijn piemels. Erg mooi, maar ik zou nooit in een grot durven. Te beklemmend! Ja die vulkanen stinken naar rotte eieren. Ook geen prettige lucht. Wat die Maori aangaat......leuk van die duw aan Edwin. Je bent toch echt een lekker wijf. Ik zou het zelfde gedaan hebben. Hahahah, Nog bedankt voor het kiekje van de camper. Mooi groot lijkt me. En wat een trektocht, over hoeveel km hebben jullie het dan???? Ik had graag in een koffer meegesmokkeld willen worden!!!!!!!! Kijk uit, en de kindjes dikke pakkerd en nog vele mooie weken. Natas, kan je dan wel schoenen aan? Met je verwonding? Of heb je slippers? Liefs

• 02 Augustus 2017 - 13:20

Moemsie:

Wat een geweldig verslag meidje, fijn dat jullie zo genieten, en dat het met de boefjes ook zo goed gaat.
    Jullie hebben er nu ongeveer 1 derde opzitten en hoop dat jullie nog veel spannende dingen gaan meemaken want dan krijgen wij weer geweldige verslagen, en beleven wij alles een beetje mee.
    Dikke knuffel.XXX