Het einde van de reis nadert!!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Edwin, Natasha, Sem & Fay Boer - WaarBenJij.nu Het einde van de reis nadert!!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Edwin, Natasha, Sem & Fay Boer - WaarBenJij.nu

Het einde van de reis nadert!!!

Door: Natas

Blijf op de hoogte en volg Edwin, Natasha, Sem & Fay

16 Augustus 2017 | Nieuw Zeeland, Auckland

Met een klein beetje pijn in mijn hart, schrijf ik dit laatste stuk van onze mooie maar zeker onvergetelijke reis. Zoals in het vorige stuk door Edje is verteld, zijn we vertrokken naar Dunedin waar we pinguïns wilde zien in het wild. En ja hoor dat is gelukt, wat super zeg. We zijn naar het uiterste oostelijke punt gereden van het Zuidereiland, waar volgens zeggen de pinguïns aan land komen. Het rijden er naartoe was echt al super mooi, een lange kronkelweg naar boven met een mooi uitzicht. Eenmaal boven aangekomen eens kijken wat we allemaal konden zien daar. Een uitzicht over zee mee albatrossen, meeuwen en zeehonden, maar waar zijn de pinguïns dan??? We wisten dat de grootste kans was ze aan het eind van de middag/ avond te zien, dus we waren al laat gegaan, maar we zagen ze nog niet. Even vragen dus en er bleek een georganiseerde tocht te gaan naar de plek waar de pinguïns bij de avondinval aan land zouden komen, dus mee natuurlijk! Om 18.00 uur moesten we ons melden, dus eerst even snel wat eten. Altijd handig je eigen huis meenemen ;-), Na het eten met een aantal andere mensen naar de plek waar de pinguïns aan land kwamen. Vanuit de organisatie hadden ze een soort platform gemaakt, zodat je het allemaal goed kon zien en de pinguïns niet gestort werden in hun dagelijkse bezigheid. Super mooi, de kleinste pinguïn te zien en hoe dom ze soms zijn zeg. We hebben soms enorm moeten lachen, want ze stappen gewoon mis, waardoor ze naar beneden vallen of komen door de stroming niet aan wal, best hilarisch eigenlijk. Maar goed, na een uurtje zijn we teruggegaan naar de camping, waar de kids nog even wilde zwemmen, dus die zijn lekker gaan zwemmen met Eddie. Ik ben maar even niet gegaan, vond het water echt te koud, jaja een echte koukleun!
De volgende ochtend zijn we de stad Dunedin nog even in geweest, gezien het feit dat daar het oudste en mooiste treinstation van New Zealand zou zijn. En ja een mooi station was het hoor, maar als dit het mooiste van New Zealand is, dan wil ik niet weten hoe de rest eruitziet, want in Nederland kennen wij toch wel mooiere hoor. Maar goed Sem vond het geweldig, heeft wat New Zealandse treinen gezien. Verder nog even gekeken in deze stad, maar niet veel bijzonders eigenlijk. Wel zagen we een chocoladefabriek, waar we een rondleiding konden doen en ja hoe konden we dat nou aan ons voorbij laten gaan. Dus een rondleiding gedaan in New Zealands grootste chocoladefabriek. Was super leuk en de kids hebben genoten en veel chocola geproefd en gekregen, dus die stuiterde de hele dag haha, maar ze vonden het leuk en dat is het belangrijkste. Na het bezoek, zijn we doorgegaan richting de volgende camping. Tussendoor nog een keer gestopt bij de Moeraki builders, dat zijn enorm grote stenen en dan denk je, tja stenen, die hebben we in Nederland ook, maar deze hebben een hele ronde vorm. Heel raar dus alsof ze gemaakt zijn door iets of iemand, maar heb gevoeld, zijn toch echte stenen. Heerlijk even op het strand rennen, want daar lagen de stenen en lekker klimmen op de stenen en daarna weer door naar de camping. Dit was eigenlijk de laatste camping voordat we naar Christchurch zouden gaan. In Christchurch zouden we nog wel naar een camping gaan, maar die zat al in de buurt van het inleverstation van de camper, want ja woensdag moest de camper ingeleverd worden. Dus zo gezegd, zo gedaan. Van Timaru (de overnachting camping voor Christchurch) naar Christchurch, daar nog even naar het winkelcentrum, zwemmen en inpakken. De volgende ochtend om 09.30 uur naar het inleverstation gegaan en de camper ingeleverd om daarna door te gaan naar het vliegveld voor de binnenlandse vlucht naar Auckland. Inmiddels is die vlucht achter de rug en zijn we in ons hotel in Auckland aangekomen. Hier blijven we nu een nacht om morgen door te vliegen naar Singapore. Daar zijn we nog 2 nachten en daarna vliegen we door naar Nederland. Zondag om 09.00 uur zullen we daar, als we geen vertraging hebben natuurlijk aankomen en terugkijken om een supermooie vakantie, die we zeker nooit zullen vergeten. New Zealand, wat gaan we je missen. Wat heb je veel te bieden en we zullen ook zeker nog een keer terugkomen. We zijn verliefd geworden op dit mooie land met mooie mensen. New Zealand, het land waar het gras echt wel groener is…New Zealand, het land niet alleen van de schapen, maar ook zeker van de koeien. New Zealand, het land waar je aan links rijden zo gewend bent. New Zealand, het land waar er pas op borden staan van kiwi’s, pinguïns en zeehonden. New Zealand waar een omleiding van 3 uur, eigenlijk gewoon geluk is vanwege het mooie landschap. New Zealand waar de meeste mannen in een korte broek lopen, weer of geen weer. New Zealand, we komen terug dat is beloofd!!! Moet alleen onze bankrekening weer even aanvullen ;-).
Morgen gaan we naar Singapore waar we zeker nog 2 dagen gaan genieten van het warme weer en het zwembad. Maar wij stappen zondag met een grote glimlach en de herinneringen van deze ontiegelijke mooie reis uit het vliegtuig!
Iedereen bedankt voor het lezen van onze verslagen, wie weet tot volgend jaar, want waar de onze reis dan naartoe gaat weten we nog niet. Maar één ding weten we wel, we blijven reizen, want wat genieten wij ervan!!!

• 16 Augustus 2017 - 07:55

Arie En Marie:

Wat weer een heerlijk reisverslag,wat hebben jullie toch een prachtige reis gemaakt
    Een hele fijne reis terug en op naar de volgende reis.
    Groetjes

• 16 Augustus 2017 - 11:57

Karin:

Gek he, maar wel voor jullie met je mooie herinneringen een triest bericht. Zo fijn hebben jullie het gehad. Dat voel ik aan het schrijven. Maar voor de kinderen ook zo fijn, hopelijk gaan ze dingen bij zich houden. Fay misschien minder als Sem. De kinderen hebben toch maar geboft, met zulke ouders. Ik hoop dat de laatste 2 dagen ook gezellig zijn. Fijne vlucht terug, en behouden thuiskomst. XXXXXXXXXX

• 16 Augustus 2017 - 11:57

Karin:

• 16 Augustus 2017 - 19:33

Roelie En Dick:

Goedenavond (19.20 in Nederland) soms moeten we even denken hoe laat het dan bij jullie is.
    Deze week zijn jullie allemaal weer terug van weggeweest alle kinderen en kleinkinderen weer in het volle Nederland waar alleen maar in de hoogte gebouwd wordt om alle bewoners te huisvesten.
    Weer een uitgebreid verhaal met uitzonderlijke verhalen. Het zal een hele opluchting zijn dat het niet zo vol is als hier met de overbevolking.
    Je kan het niet begrijpen dat in sommige landen alle mensen op een kluitje gaan zitten.

Maar goed weer nieuwe impressies en avontuurlijke vakantie. Wij doen het gewoon met de sleurhut naar Normandië, als het weer daar niet zo bie is gaan we richting Bordeaux. We zien wel.
    Het gevoel om weg te gaan kriebelt weer en het is een geruststelling dat jullie allemaal aan het werk zijn dan kunnen wij nog wat extra opmaken.
    Nog even een kleine reparatie aan de caravan en dan weg naar het Franse land.
    Jullie een goede reis terug groetjes van ins en een kus voor Sem en Fay en bedankt voor de verslagen en foto's van jullie reis.

• 17 Augustus 2017 - 14:41

Moesie:

Het laatste verslag al weer. Erg jammer maar ja aan al het goede komt een end.
    FIJN dat jullie zo hebben genoten. En wij van jullie verslagen. Maar zal ook blij zijn als jullie weer thuis zijn. Alleen komen jullie thuis en wij gaan weg. Dus de foto's en de verhalen komen later. Dikke knuffel

• 31 Augustus 2017 - 11:14

Bianca:

Beetje late reactie: we zaten zelf in Canada en was druk bezig met mijn eigen reisverslag. Nu had ik eindelijk tijd alles in 1 keer te lezen :-) NZ staat ook op ons lijstje, ik heb heerlijk mee kunnen genieten. Bedankt! Op naar de volgende reis!