Van Lake Tekapo naar Milford Sound, indrukwekkend! - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Edwin, Natasha, Sem & Fay Boer - WaarBenJij.nu Van Lake Tekapo naar Milford Sound, indrukwekkend! - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Edwin, Natasha, Sem & Fay Boer - WaarBenJij.nu

Van Lake Tekapo naar Milford Sound, indrukwekkend!

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin, Natasha, Sem & Fay

12 Augustus 2017 | Nieuw Zeeland, Milford Sound

Nu de regen met bakken uit de hemel valt en wij heerlijk warm in de camper zitten, is het hoog tijd voor een nieuw reisverslag! Vanuit Christchurch naar Lake Tekapo vertrokken. Een trip van zo’n drie uurtjes, die vlak begon en later weer klimmen werd, met mooie uitzichten op de alweer besneeuwde bergtoppen. Het was de hele dag al heerlijk zonnig, zou het vanavond ook zo helder blijven? In dat geval konden we heerlijk naar de sterrenhemel kijken, want Lake Tekapo is een van de donksterste plekken op aarde, waar je de sterren echt waanzinnig goed kon zien. De camping lag aan het meer en we hadden een plek met een prachtig uitzicht op het meer met daarachter de besneeuwde bergen. Op de camping even wat gegeten en gedronken in het zonnetje. Het was wel fris maar dat deerde Sem niets, die bleef in zijn korte broek en T-shirt lopen, terwijl papa en mama met hun winterjas buiten zaten… Wat een warmbloedige vent wahaha. Toen we lekker hadden gegeten zijn we naar een observatiepost gegaan, een uitkijk over alle mooie bergen en tevens tijd om lekker sneeuwballetjes te gooien, cool toch? Weer veel mooie plaatjes geschoten daar! S’avonds hebben we heerlijk sterren gekeken, want het was nog steeds helder weer. Echt tof, je zag de melkweg zo waanzinnig goed! Iets om niet meer te vergeten! Vanuit Lake Tekapo, zijn we de volgende dag vertrokken naar Wanaka, jammer dat we de mooie Lake Tekapo omgeving weer zo snel moesten verlaten. Maarrrrr Wanaka is een klein wintersportplaatje wat eveneens aan een meer ligt en daar bleken we op de camping ook weer een waanzinnig mooie plek te hebben, hoog tegen een heuvel, kijkende over het mee en het mooie landschap. Het was minstens zo mooi als Lake Tekapo. In Wanaka zijn we naar het puzzelmuseum geweest. Super leuk voor Sem en Fay zeg, maar ook voor ons! Behalve een groot doolhof, waren er ook allerlei 3D mind fuck dingen binnen, niet te beschrijven, maar geloof me, we hebben daar genoten van schuine kamers tot meedraaiende hoofden en kamers waarin je of heel groot of juist klein leek. Daarna op naar de camping en lekker chillen, want we waren allemaal best moe geworden. De volgende morgen zijn we voordat we vertrokken nog naar een Transport en Speelgoed museum geweest. In drie hangars, stonden oude auto’s, brandweerwagens, vliegtuigen, oude speelgoed verzamelingen etc. Ook een echte aanrader en wat staat daar voor een vermogen aan oldtimers zeg, niet normaal! Na dit bezoek, zijn we verder vertrokken naar Ter Anau, een tussenstop met twee overnachtingen waarvandaan we Milford Sound zullen gaan bezoeken (De grootste Fjorden van NZ, wat tevens het mooiste gebied van NZ schijnt te zijn). De rit er naartoe was al geweldig, we voelden ons in de wolken! We “voelden” ons niet alleen in de wolken, maar we reden er ook gewoon in, echt vet! Onderweg nog even de camper geparkeerd op een geweldig mooie lek, met super uitzicht om te lunchen en met Sem nog even bij de oude stoomloco’s wezen kijken die daar stonden. Eenmaal aangekomen bij Te Anau, heb ik (Edje) even zijn BBQ skills getoond, door even de spare ribs erop te knallen terwijl Natas de rest van het eten aan het bereiden was in de camper. Heerlijk gegeten, de regen tikte al behoorlijk op de camper, dus heerlijk slapen, na nog een serietje KLEM te hebben gekeken. De volgende dag werd er volop regen voorspeld, maar we hadden wel een boottocht geboekt door de Fjorden, zou het echt zo blijven regenen of niet? De volgende dag toen we wakker werden, was het in ieder geval droog…. Maar eenmaal vertrokken, begon het al snel de “hozen” en er was zeer laag hangende bewolking. Bij ons rezen wel de vraagtekens of het wel verstandig was om te gaan, maar goed, we hadden geen keuze.
We hebben zelfs nog in de sneeuw gereden ;-). Eenmaal bij de boot aangekomen was het droog geworden, wat een geluk!!!!! En het is ook droog gebleven op het laatste stukje na. Dat was dus volop genieten en er was super veel te zien. Wat veel watervallen hebben we gezien, maar ook zeehonden en zelfs een pinguïn! Wat een verschrikkelijk indrukwekkende omgeving is dit. Het is iedereen aan te raden die de kans krijgt om naar NZ te gaan, om Milford Sound zeker niet over te slaan. Dit was wederom een dag om niet te vergeten!!!
Na de boottocht, weer teruggereden naar Te Anau, waar we in een Ranch restaurant heerlijk hebben gegeten, want lekker eten, dat kunnen de Nieuw Zeelanders wel! Aangezien de hot tubs op de camping allemaal waren volgeboekt, konden we onszelf daar niet op trakteren. Dan maar moe maar voldaan, lekker chillen in onze mooie camper, met wederom de hevige hoosbuien tikkend op het dak, kijkende naar Bassie en Adriaan op tv, die we hadden meegenomen op onze harddisk ;-).
Onze vakantie duurt nog een volle week, maar helaas slapen we nog maar vier nachtjes in onze camper. Morgen vertrekken we richting Dunedin, een van de plaatsen waar de meeste kans is om pinguïns te spotten. Hierna zullen we verder reizen via Oamaru, Timaru richting Christchurch, alwaar we onze camper weer zullen inleveren om daarna met een binnenlandse vlucht terug naar Aukland te vliegen. Maar…. voor het zover is, komen we bij jullie terug met een nieuw reisverslag. Blijf het volgen! Wij vinden jullie reacties super leuk!

• 12 Augustus 2017 - 12:52

Karin:

ik zeg, voor hier goedemiddag! Zon en regen wisselen hier elkaar af, en de verwarming aan. Jullie zijn mooie dingen aan het bekijken, en hebben minder last van regen. Omdat het allemaal nieuw en geweldig mooi is. Wat een leuk verslag weer. En wat gaat de tijd snel he? Je komt daar tijd te kort, en wat fijn dat Sem en Fay het ook zo naar hun zin hebben. Jullie hebben zeker een koffer nodig gehad voor al die filmpjes te vervoeren! Maar wel knus...met z'n vieren chillen onder het genot van een versnapering en een film. Zijn de bedden doet? Nog mooie , en fijne dagen. Liefs

• 12 Augustus 2017 - 14:29

Roelie En Dick:

Hallo allemaal,

Je kan alvast wennen aan de sneeuw, als die niet in Nederland komt, hebben jullie dat alvast gehad. Een nieuwe ervaring, met een camper in de sneeuw, ook winterbanden of is dat daar niet nodig?
    Mooi verhaal weer, mooi en uitgebreid.

Het bergachtig gedeelte lijkt wel een beetje op Oostenrijk, alleen zijn daar geen pinguïns of dolfijnen. Nog vier nachtjes in de camper en dan weer op (eigen) huis aan. Ballengooien in de vakantie in augustus is wel apart.

Binnenkort zijn er veel vallende sterren te zien dus goed opletten, er komt weer zo'n zwerm "oude" sterren langs.
    Tip voor Natasha: als de motor loopt, slinger loslaten anders mis je je duim.
    Leuke plaatjes van jullie reis, en zeker van de kinderen.
    Nog veel plezier en tot schrijfs, Oma en Opa

• 12 Augustus 2017 - 15:32

Arie En Marie:

Hallo fam, wat weer een leuk reisverslag,
    Wat beleven jullie toch mooie avontuuren van een geweldig land.
    Geniet nog even van de laatste dagen veel plezier
    en tot het
    volgende verhaal.groetjes van ons

• 12 Augustus 2017 - 16:13

Opa En Ria:

Wat een mooi verhaal weer. Fijn dat jullie zo genieten. Ook hier is het erg nat. Liefs en een dikke knuffel van ons.

• 12 Augustus 2017 - 20:00

Moemsie:

Wat geweldig weer om te lezen van jullie belevenissen, het houd ook niet op die leuke verslagen.
    Sem en Fay zullen veel te vertellen hebben op school van jullie avonturen. Geniet nog maar met volle teug want zoals je al zei 4 dagen zijn zo voorbij.
    Dikke knuffel van Moemsie.