Nog anderhalve week - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Edwin, Natasha, Sem & Fay Boer - WaarBenJij.nu Nog anderhalve week - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Edwin, Natasha, Sem & Fay Boer - WaarBenJij.nu

Nog anderhalve week

Blijf op de hoogte en volg Edwin, Natasha, Sem & Fay

16 April 2015 | Canada, Vancouver

Nog anderhalve week en dan is het zover, de laatste voorbereidingen worden getroffen en de laatste mee te nemen spullen worden aangeschaft.
Ook is de route helemaal klaar en weten we wat ons te doen staat in de drie weken Canada. We hebben er allemaal enorm veel zin in en ook de weersvoorspellingen zien er goed uit, dus wat wil je nog meer.

Op zondag 26 april, om 13:00 uur, zullen we gaan vliegen naar Vancouver. Aangezien het daar 8 uur vroeger is en het 9 uur vliegen is, komen we een uurtje later Canadese tijd aan. Dat wordt dus onze eerste uitdaging al, wakker blijven en dan met name voor de kids. We zullen dan naar ons hotel gaan in Vancouver, omdat we niet gelijk met de camper mogen reizen.

De volgende dag gaan we onze camper ophalen en blijven we nog even in Vancouver hangen om daar de omgeving te bekijken en de nodige boodschappen te halen en waarschijnlijk nog even bij te komen van de jetlag.

Dag 1 en 2 zullen we ons dus ophouden in Vancouver. In Vancouver is tenslotte ook genoeg te doen, kan je over een enorme mooie brug lopen op een enorme hoogte, totempalen bekijken en zijn er treinen (Sem zal daar heel blij om zijn)

De derde dag zullen we gaan reizen naar Vancouver Island. Als eerst zullen we daar naar Victoria reizen, een reis van ongeveer 3 uur met een leuke overtocht met een boot. Victoria is de hoofdstand van Vancouver Island. De laatste grote stad voordat we het groen in gaan en het mooie landschap gaan bekijken. In Victoria zullen we 1 nacht verblijven om de volgende dag (dag4) naar Nanaimo te reizen.

Als we alle verhalen mogen geloven, is deze reis naar Nanaimo al super mooi en hebben we al hele mooie uitzichten. We zijn benieuwd!!
Nanaimo staat bekend om zijn eilanden, stranden, lagunes en talloze provinciale parken. Nanaimo is een van de oudste steden van British Columbia en heeft een lange kleurrijke geschiedenis. De stad heeft een grote, beschutte haven en telt veel historische gebouwen. De musea staan vol met overblijfselen uit het tijdperk van de steenkolenmijnen en de First Nations.

In Nanaimo zullen we wederom een nacht verblijven, waarna we op dag 5 zullen vertrekken naar Ucluelet. Naar Ucluelet gaan we voor het Pacific Rim National Park. Een Weelderig gematigd regenwoud, cultureel erfgoed van First Nations en Europese kolonisten, ruige rotskusten, zandstranden en stille baaien.

Nadat we ook hier weer een nacht zullen verblijven, zullen we verder gaan voor onze grootste en denken we mooiste ervaring van onze reis. We reizen op dag 6 naar Tofino. De plaast van waaruit de boten vertrekken om walvissen te gaan spotten. Tofino staat namelijk in het teken van de walvismigratie. Vanuit het zuiden zwemmen duizenden grijze walvissen naar de voedselrijke wateren van Alaska.

Op dag 7 zullen we verder reizen naar Whistler. Een lange reisdag van ongeveer 8 uur. Dit heeft er alles mee te maken dat we van Vancouver Island met de boot terug gaan naar het vaste land om dan verder te reizen naar Whistler. Whistler is een resortstadje dat vooral bekend is vanwege een van de grootste skigebieden van Noord-Amerika: Whistler-Blackcomb. In de zomer kun je er goed wandelen, fietsen, golfen en genieten in de spa's. Rond Whistler liggen verschillende meertjes met zandstranden. Hier zullen we een onvergetelijke rit maken met de Peak-to-Peak Gondola, een gondel tussen de twee hoge bergtoppen.
Omdat we een reisdag van ongeveer 8 uur achter de rug hebben, zullen we 2 nachten overnachten in Whistler, zodat we op ons gemak weer verder kunnen naar de volgende plaats Kamloops (dag 9).

Kamloops wordt de stad voor Sem. Kamloops staat namelijk bekend om zijn treinverkeer. Daarom gaan we daar met een oude stoomlocomotief een rit van ongeveer 70 minuten maken door het landschap van Canada. Hier blijven we weer 1 nachtje om vervolgens te vertrekken naar Clearwater. (dag 10)

We reizen naar Clearwater om vanuit daar Wells Gray Provincial Park te gaan bezoeken. De bijnaam van Wells Gray Provincial Park is 'Waterfall Park'. Dit is niet voor niets: er zijn maar liefst 250 watervallen te vinden, in alle soorten en maten.
Omdat het park zo enorm groot is, blijven we hier 2 nachten om de omgeving te kunnen bekijken. Hierna reizen we door naar Jasper.

Jasper (dag 12) ligt midden in Jasper National Park, het grootste park in de Canadese Rockies. Het park bestaat uit gletsjers, kristalheldere meren, watervallen, diepe kloven en dichte, groene bossen. Je vindt er meer dan duizend kilometer wandelpaden. Het park staat echter vooral bekend vanwege het vele wild dat er leeft. Hier hopen we dus veel dieren te zien. Om hier ook zoveel mogelijk te zien, blijven we weer twee nachten om daarna verder te reizen naar Lake Louise. (dag 13)

Lake Louise is een vrij kleine plaats midden in Banff National Park. Hier vind je het mooie blauwe meer, die op veel plaatjes van Canada voorbij komt. Omdat de omgeving hier heel mooi is en omdat Yoho National Park daar in de buurt ligt, zullen we ook daar 2 dagen verblijven.
In het Yoho National Park leven grizzlyberen, herten, elanden, berggeiten en 180 verschillende vogelsoorten. Het park staat bovenal bekend om haar helderblauwe gletsjermeren en de hoge watervallen.
Na Lake Louise zullen we op dag 17 doorreizen naar Banff.

Banff is een klein stadje in het gelijknamige National Park. De uitgestrektheid, de verschillende klimaten en de wilde dieren zijn daar in overvloed aanwezig. Na twee dagen zullen we vanuit terugreizen naar Calgary, waar we onze camper in moeten leveren.

In Calgary zullen we nog 1 nacht verblijven in ons hotel om vervolgens weer terug te vliegen naar Nederland. We zullen om 15:25 uur Canadese tijd vertrekken om de volgende dag 16 mei om 08:00 uur aan te komen in Nederland.

Wij hebben er enorm veel zin in en zullen wanneer het mogelijk is een reisverslag met foto's toevoegen. Net als toen we naar NY city gingen.

• 17 April 2015 - 09:39

Karin Visser:

Whaaaaw wat geweldig. Wat zullen jullie veel zien, maar er inspannend! En de kids zullen hun ogen uitkijken, vooral Sem. Ik wens jullie een fijne reis, om veilig weer thuis te komen. En o ja, in het beren gebied geen afval buiten laten staan!!!!

• 27 April 2015 - 21:09

Oma Drinnel:

Wat een geweldige planning. ik hoop dat al jullie verwachtingen uit gaan komen. kijk erg uit naar jullie verslag en foto's. Heel veel plezier. Dikke knuf.