Een teleurstelling met een super WAUW!!!! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Edwin, Natasha, Sem & Fay Boer - WaarBenJij.nu Een teleurstelling met een super WAUW!!!! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Edwin, Natasha, Sem & Fay Boer - WaarBenJij.nu

Een teleurstelling met een super WAUW!!!!

Door: Natas

Blijf op de hoogte en volg Edwin, Natasha, Sem & Fay

08 Augustus 2017 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Daar zijn we weer, terug van weggeweest en vandaag was echt een WOW!!!! Wat een fantastische dag zeg, maar daar kom ik straks op terug, want we hebben nog meer dingen gedaan en meegemaakt. We hebben nog een wandeltocht gedaan in het Abel Tasman park en wel naar de grootste waterval van New Zealand. Helaas was het die dag een regenachtige dag, maar goed dat houdt ons niet tegen. Vol volle moed richting de waterval wandelen. Tocht van ongeveer 45 minuten heen en 45 minuten terug. Op de heen weg ging het goed, was het droog, moesten we al wat survival dingen doen, dus dat was genieten. Zeker de kinderen genoten ervan. Ook was het nog droog op de heen weg, dus dat scheelde ook enorm. Naar de waterval toe, kwamen we nog wat locals tegen, die ons vertelden dat de waterval echt enorm was die dag en dat ze hem maar zelden zo hadden gezien, dus dat beloofde wat. Na een aantal steile trappetjes, weggetjes en een schommelbrug kwamen we aan bij de waterval en wat een gevaarte zeg, wat een kracht en wat een geluid WAUW!!! Na dit geweld te hebben gezien, terug wandelen naar de camper en helaas kwam het met bakken uit de hemel en waren we dus kleddernat toen we terug kwamen. Snel schone kleding aan en terug naar de camping. De volgende dag was het tijd om naar Kaikoura te gaan, vanuit deze plaats zouden we met de boot weggaan om Walvissen te gaan kijken de volgende dag. Vol goede moed richting Kaikoura, alleen deze moed bleek al snel in onze schoenen te zakken, toen we erachter kwamen dat de weg naar Kaikoura afgesloten was en dat we dus om moesten rijden. Dank denk je waar maak je je druk om, maar omrijden in New Zealand, is gewoon gelijk 3 uur omrijden met de tijd erbij die we sowieso moesten rijden, maakt het nog een rit van totaal 6 uur. Fijn hoor, maar goed, het is niet anders. De volgende dag wilde we toch echt die boottocht maken, want wie wil er nou geen wilde dieren in hun omgeving zien. Dus daar gingen we hoor, de alternatieve route. Nou fijn hoor een alternatieve route waar ze om de 5 km bezig zijn met de weg en je dus ook stilstaat, omdat er maar 1 weghelft beschikbaar is. Nu begint mijn water toch wel een beetje te koken. Het was een ontiegelijke mooie dag, 17 graden, we zouden er 2,5 uur over doen, het was onze trouwdag, dus een drankje in de zon wilde wel toch wel doen, maar nee hoor zo zag het er niet uit. De tijd ging voorbij en ik zou Natas niet zijn als ik dan toch niet, voor waar het kon, even een beetje snelheid zou maken. Tot ik een wagen met van die blauw en rode sirenes voorbij zag flitsen. Ik hoopte nog dat het niet voor mij was, maar toen ik hem zag keren in mijn spiegel, dacht ik KUT daar gaan we en jaar hoor het was voor mij. Aan de kant en ik kreeg hem hoor een echte Nieuw Zealandse bekeuring van 170 Nieuw Zealandse dollars. Joepie, deze dag was al zo super, dus bedankt meneer de agent. Na 8 uur, ja mensen 8 uur te hebben gereden, waren we op een camping, ja jullie lezen het goed een camping. Het was namelijk nog niet eens de camping waar we naartoe wilde, want dat was nog een kleine 2 uur verder en daar hadden we geen zin meer in. We hadden besloten om die 2 uur, de volgende ochtend te doen, gezien het feit we pas om half 1 bij de boottocht hoefde te zijn. Zo gezegd zo gedaan, lekker eten en slapen en morgen weer vroeg op om door te gaan.
Jaaaaaa…. De dag van walvis spotten is aangebroken. Op tijd op en rijden, expres wat eerder weg zodat we niet te laat kunnen komen. De reis ging goed, buiten het feit dat we weer 100 wegopbrekingen tegen zijn gekomen. Maar we waren er een uurtje eerder, dus de kids nog even lekker spelen in de speeltuin en Ed en ik nog een beetje freubelen en relaxen. Om 13:00 uur was het zover, met de bus naar de boot en gaan. Na 10 minuten was het al raak en zagen we de eerste walvis, wat een mooi groot beest zeg, wat een gevaarte en hoe moe omdat te mogen zien in zijn eigen omgeving. En zo dichtbij ook, wauw. Het mooiste is toch wel wanneer hij weer ondergaat en je die mooie grote vin onder ziet gaan, prachtig. Hierna weer verder, kijken wat we nog meer kunnen zien en jawel hoor na 5 min zagen we de tweede walvis, weer wauw. Die ademhaling en de rust, geweldig. Je denkt nou dit was het, we zijn 20 min onderweg en we hebben 2 walvissen gezien, dit zal het zijn. Maar nee hoor, we werden ook nog verrast met dolfijnen, wel een school van 100 denk ik. Niet normaal zeg en wat een leuke beesten zijn het toch. Spelen met de boot en met elkaar, zo tof om te zien. Daarna weer terug naar de plekken waar we de walvissen voor het eerst hadden gezien. Het blijkt namelijk dat walvissen 45min tot 60min onderwater gaan en dan weer terugkomen op dezelfde plek om te ademen, dus eens even kijken of we ze daar zien en ja hoor, weer raak. Weer konden we genieten van deze mooie dieren. Wat een geweldige dag en wat onwijs mooi om dit mee te mogen maken en dit aan onze kinderen mee te geven, want hoe geweldig vonden ze dat zeg. Terug naar de haven, tot we ook nog een aantal zeehonden tegen kwamen, die moesten we natuurlijk ook nog wel even bewonderen. Hoe kick…er was er eentje die had een vis gevangen en die vond het leuk om ermee te spelen, hahaha wat een plaatje. Dit was het dan toch voor de tocht, ja wat wil je nog meer dan dit he! Was een super tocht, eentje die we niet zullen vergeten en waarvan we hele mooie filmpjes en foto’s hebben om nog vele malen te genieten.
Op naar de volgende camping in Christchurch, ook hier mochten we weer voor omrijden, maar deze keer niet zolang als de vorige keer. Na drie uur waren we er en hebben we nog even gezwommen, want dat wilde de kinders toch wel heel graag. Inmiddels was het wel al 8 uur en moesten we nog eten, dus ja wat doe je dan, net als in Nederland je eten bestellen en na een half uurtje kwam er een domino’s mannetje 3 heerlijke pizza’s brengen, die we met z’n allen op bed met een filmpje erbij, op hebben opgegeten. Morgen gaan we eerst flink uitslapen en dan verder naar Lake Tekapo, hier schijn je de mooiste sterrenhemel te kunnen zien en mogelijk zelfs het Noorderlicht, dus we zijn benieuwd. Tot snel!!!

• 08 Augustus 2017 - 15:05

Moemsie:

Wat ben ik jaloers zeg.........walvissen en dolfijnen die heb ik op mijn lijstje staan maar ja het is jullie gegund hoor vind het verslag en de foto's ook al geweldig en kijk uit naar de rest van de foto's en filmpjes als jullie weer terug zijn. Was leuk om jullie even te zien via wats app en de pizza waar je over schrijf geweldig zo ver weg on toch ook weer niet. Veel plezier en een heeeeeeele dikke knuffel.

• 08 Augustus 2017 - 15:05

Moemsie:

• 08 Augustus 2017 - 15:44

Karin:

Hallo allemaal, even tegen Moemsie, je bent wel héél jaloers!!!!!! Laat ik het nou net met je moeder over jullie verslagen hebben. Zo geweldig allemaal. Ze zijn enorm zeker die walvissen? Ik vraag me af hoe groot ze zijn 10 meter? Het bonnetje wat je kreeg, ook geen kattenpis zeg. Een flinke duw kreeg de vakantie pot. Dus even rustig aan. Hier is het weer ook knudde, erg veel valt er op het moment. Dus wat zomer? Maar jullie hebben leuke ritjes met al die omleidingen. Ik geniet nog steeds, dus ga zo lekker door.xxxxxxx

• 08 Augustus 2017 - 16:19

Opa En Ria:

Wat een mooi verhaal weer.zo beleven we een vakantie met jullie mee. Heel veel plezier en een dikke knuffel van ons

• 09 Augustus 2017 - 00:12

Roelie En Dick:

Hoi Natasha, Edwin, Sem en Fay,
    Zo een leuk cadeau voor jullie trouwdag 170 NZ dollars, geen idee hoeveel euro's het is maar vast een boel geld. Niet leuk van die NZ Cops om geen rekening te houden dat je een Nederlandse collega bent en het bovendien je trouwdag is. Zo ga je niet met toeristen om! Eerst al die omleidingen en dan tot overmaat van ramp een behoorlijke prent op de koop toe.
    De natuur die jullie hebben meegemaakt hebben de dag weer goedgemaakt, gelukkig is het maar geld. Trouwens je hobby mag geld kosten, en de rest dient als ballast voor de jus van het verhaal.
    Enjoy en geniet aan de andere kant van de wereld. Zo snel kom je er niet meer om dit mee te maken.
    Het lijkt wel een spannend jongens (of meisjes) boek.
    Terwijl wij met in het achterhoofd met Normandie voor onze volgende trip zijn onze gedachten uiteraard bij jullie in NZ.
    Groetjes van Roelie&Dick aan onze NZ gangers Edwin en Natasha en speciaal voor Sem en Fay.