De kust van Calafornie - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van Edwin, Natasha, Sem & Fay Boer - WaarBenJij.nu De kust van Calafornie - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van Edwin, Natasha, Sem & Fay Boer - WaarBenJij.nu

De kust van Calafornie

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin, Natasha, Sem & Fay

29 April 2016 | Verenigde Staten, San Simeon

San Francisco kun je niet verlaten zonder een ritje met de bekende kabeltram te nemen, dus zo gezegd zo gedaan, s’avonds na het eten nog even snel een ritje met de kabeltram gedaan. Wat een leuke ervaring is dit zeg! De tramrit omhoog genomen en terug naar beneden rennen door de steile straten, voor onze kindjes (en ook voor ons) een feest! Hierna na even een trammetje gekocht als souvenir voor thuis en hopsa terug langs alle zwervers weer naar het hotel. De volgende dag was het tijd om de camper op te gaan halen, maar eerst in de ochtenduren nog een bezoekje aan Alcatraz, de beruchte gevangenis gelegen op een eiland voor San Francisco. We dachten dat het een goed idee was om te gaan lopen naar het opstappunt van de boot. “Dachten” ja, want de wandeling bleek langer en steiler dan gedacht. Halverwege dachten we nog aan een taxi omdat we niet zeker wisten of we de boot nog wel gingen halen, maarrrrrrr… We hebben het al lopende gered, goede ochtendgymnastiek zeg pffff…. Ook super van Sem, die heeft ook het hele stuk gelopen en kon onderweg nog op de foto bij een Amerikaanse brandweerwagen. Alcatraz is een echte aanrader voor iedereen die de kans krijgt om San Francisco te bezoeken, wat indrukwekkend is deze gevangenis! Na Alcatraz, snel met de boot en taxi weer terug naar het hotel om uit te checken. Helaas was de taxi die van te voren gevraagd was om ons naar het afhaalpunt van de Camper brengen, niet geregeld. De receptionist was niet helemaal helder van geest, wellicht door de wiet die we overal hier in Amerika ruiken, waarschijnlijk was hij ook bedwelmd ;-). Maar goed, de camperverhuurder maar gebeld dat we later kwamen en ons met de limoservice van het hotel laten brengen, het kost wat, maar dan heb je ook wat . Na een rit van 45minuten, konden we heerlijk onze camper in, echt weer vakantiegevoel zeg! De eerste rit van 130km was naar Moss Landing, een dorpje aan zee, waar we bleven overnachten. Moeders ging de koffers uitruimen en vaders met Sem en Fay even ravotten op het strand. S’avonds hoorden we vanuit onze camper de zee en de zeehonden, dat was heerlijk slapen zo! De volgende dag hebben we als ontbijt weer heerlijke Amerikaanse pannenkoekjes gebakken zoals we dat vorig jaar in Canada ook altijd deden. Daarna nog even naar het strand en zeehondjes gespot, ook zagen we in de verte nog een vin van waarschijnlijk een walvis, maar was helaas te ver weg om goed te kunnen zien. Daarna via de mooie kustlijn op naar San Simeon, een ritje van 230km. Uiteindelijk hebben we daar nog een behoorlijke tijd over gedaan, want de vele mooie uitzichten deden ons regelmatig stoppen om foto’s te maken. Ff het toeristje uithangen dus ;-). Onderweg heerlijk op Amerikaans gegeten, Mega Cheeseburger, Mega Cola, Mega Sinas, alles eigenlijk weer mega groot. Ook hebben we onderweg nog stranden gespot met echt wel duizenden zeehonden, echt niet normaal zoveel. Eenmaal aangekomen op de camping, lekker zelf eten klaargemaakt en het vuurtje opgestookt om de Marshmallows te roosteren, heerlijk!!! Vroeg ons bedje ingegaan , want de volgende dag stond een lange rit van dik 400km te wachten richting Yosemite National Park. Natas heeft deze rit gereden, het was in het begin een saaie weg, vlak en het leek wel of we in Nederland reden. Maar later werd dit weer helemaal goed gemaakt door de steile bergwegen met vele haarspeldbochten waar Natas ons weer veilig doorheen heeft geloodst, wat een toppertjuhhh! Na deze lange rit, even heer relaxed gedaan op camping in de mooie bossen van Yosemite en de kindjes even heerlijk laten ravotten buiten. Morgen gaan we Yosemite National Park bekijken en slapen we nog een nachtje op dezelfde camping voordat we weer verder rijden.
Tot het volgende reisverslag!

• 01 Mei 2016 - 08:52

Ruud Collignon:

Gewéldig jongens, geniet ervan!!!

• 01 Mei 2016 - 09:10

Oma Dibbel:

Wat geweldig zeg, door de foto,s en het verslag denk je dat je er zelf bent.
    Helaas is dat niet zo, maar toch.
    Nog veel veilige kilometers in jullie camper, en een heeeeeele dikke knuffel.

• 01 Mei 2016 - 10:09

Opa En Ria:

Hallo lieverd?
    Wat een mooi verslag. Zo zie je nogeens wat. Hier goed nieuws opa mag woensdag naar huis..
    Een le goede reis verder.Liefs en een dikke knuffel voor alle vier.

• 01 Mei 2016 - 14:28

Arie En Marie:

Hallo luitjes,wat weer een heerlijk verslag van jullie reis.
    prachtige foto's. Pascal heeft een een paar jaar geleden ook
    de rit langs de kust gemaakt,prachtig.
    Gefeliciteerd met Linda.
    Tot het volgende verslag. groetjes uit een zonnig Vlaardingen.xxx

• 01 Mei 2016 - 15:13

Margaret:

Hallo luitjes, heerlijk jullie verslag gelezen en het was net of ik mee reisde. Geniet van Yosemite, maar ik denk dat dat wel gaat lukken. Have fun.

• 02 Mei 2016 - 02:05

Edwin:

Bedankt voor alle leuke reacties! Groetjes vanuit een zonnig Sequoia, 30 graden

• 02 Mei 2016 - 10:13

Tatjana :

Wauw, geweldig weer!!! Nu al een hoop indrukken gehad, maar er staat nog een hoop in het verschiet, leuk hoor!! X