De voorbereidingen - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Edwin, Natasha, Sem & Fay Boer - WaarBenJij.nu De voorbereidingen - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Edwin, Natasha, Sem & Fay Boer - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen

Door: Natasha

Blijf op de hoogte en volg Edwin, Natasha, Sem & Fay

17 Maart 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Nog maar 5 weken en dan gaat ons nieuwe avontuur met onze lieve kindjes beginnen. Een nieuwe ervaring waar we alle 4 weer heel erg naar uitkijken. Inmiddels is alles geboekt en is de reis dus vastgelegd. In tegendeel tot Canada, moesten we nu wel de campings al vastleggen, omdat het in Amerika wat drukker kan zijn en de kans op een plek op de goede campings met mooie plekken kleiner wordt. Dus ook die zijn allemaal geboekt. Aan de ene kant wel fijn, maar aan de andere kant ben je wel een stuk vrijheid kwijt, omdat je nu vast zit aan je dagen. Maar goed daar komen we ook wel weer overheen ;-).

Maar goed, omdat de reis dus al zo goed als vast staat, kunnen we onze route al aan jullie zien en weten jullie een beetje waar we uithangen.

Op 25 april om 09.50 uur zullen we vertrekken naar San Francisco, waar we om 11.40 uur zullen aankomen. Daar hebben we voor 2 nachten een hotel, zodat we ook San Francisco kunnen zien. Natuurlijk willen we daar een ritje maken met de tram, naar de Full House huisjes kijken en kijken of we een trip naar Alcatraz kunnen maken.

Op 27 april zullen we dan onze camper ophalen en vertrekken langs de kust naar Camel, dit schijnt een hele mooie route te zijn, waar we veel dieren zullen zien, zoals zeeleeuwen, vogels en hopelijk ook Orka's en Walvissen.

Op 28 april rijden we nog een stuk verder over de kustroute in de richting van San Simeon, hier zullen we heerlijk naar het strand gaan en mogelijk nog meer mooie dieren zien. Ook zullen we deze dag natuurlijk Koningsdag vieren, alleen dan jammer genoeg zonder oranje tompoezen, maar we gaan gewoon op zoek naar oranje donuts ;-).

Op 29 april rijden we naar het eerste Nationale park, namelijk Yosemite National park. Hier zullen we 2 nachten blijven en heerlijk de omgeving gaan ontdekken, want daar is echt genoeg te doen.

Na twee nachten, zullen we op 01 mei vertrekken naar Sequia National Park. Hier schijnt de grootste en dikste boom te staan, dus daar zijn we wel heeeeeel erg benieuwd naar. Ook schijn je hier een rit te kunnen maken met een stoomtrein en ja met een zoon die gek is van treinen, kunnen we dat natuurlijk niet laten gaan.
Ook hier zullen we twee nachten verblijven, omdat ook hier genoeg te doen is.

Op 03 mei rijden we onze langste rit naar Death Valley, deze rit is zo lang, omdat we om de Tioga pass nog niet geopend zal zijn. Mocht dit wel zo ziin, bestaat er een kans dat we toch anders gaan rijden, omdat dit veel tijd kan schelen, dus we houden het in de gaten.
Omdat Death Valley wel in 1 dag te bekijken is, zullen we de dag daarna gelijk doorrijden naar Zion.
Hier zullen we wel twee dagen blijven, zodat we Zion National Park en Bryce National Park kunnen bekijken.

Op 6 mei zullen we dan vervolgens doorrijden naar Lake Powell. Hier blijven we wederom 2 dagen, om lake Powell en Monument Valley te bekijken.

Op 8 mei gaan we verder naar de Grand Canyon en daar willen we als het mogelijk is een helikoptervlucht gaan maken, om zo de hele Grand Canyon te kunnen bekijken. Daarom zullen we hier ook weer 2 dagen verblijven.

Hierna gaan we terug naar de drukte. Als eerst zullen we aankomen in Las Vegas, dat moet je natuurlijk gezien hebben. Alle lichtjes en de STRIP zullen voor de kids, maar ook zeker voor ons geweldig zijn.

Op 11 mei zullen we dan voor de laatste keer vertrekken in de richting van Los Angeles, hier zullen we vooral de pretparken induiken, als Disney, Seaworld en Universal studios. Hopelijk hebben we ook nog wat tijd om even bij te komen op het strand en te kijken naar de Hollywood letters.

Op 15 mei zullen we om 13.45 uur terug vliegen en op 16 mei om 09.05 landen.

Van al onze bovenstaande avonturen, zullen we julle op de hoogte houden, door middel van reisverslagen. Volgens mij hebben we op de meeste campings wifi, dus waar mogelijk zullen we jullie meenemen met onze avonturen.

Tot snel rond 25 april!

• 18 Maart 2016 - 19:18

Margaret:

Hallo luitjes, als ik nu lees wat jullie gaan doen ben ik stiekum een beetje jaloers op jullie. Ik gun jullie deze reis van harte en wens jullie al vast heel veel plezier. Ik kijk uit naar jullie live-verslag. Groetjes Margaret.

• 26 April 2016 - 21:37

Anette:

Hallo lieve schatten!!!
    Jullie zijn nog maar net weg en ik mis jullie nu al.
    Ik hoop dat jullie heeeeel erg genieten van het grote avontuur.
    Een dikke knuffel voor jullie alle vier.