Een mooie dag in Wells Gray Park - Reisverslag uit Whistler, Canada van Edwin, Natasha, Sem & Fay Boer - WaarBenJij.nu Een mooie dag in Wells Gray Park - Reisverslag uit Whistler, Canada van Edwin, Natasha, Sem & Fay Boer - WaarBenJij.nu

Een mooie dag in Wells Gray Park

Blijf op de hoogte en volg Edwin, Natasha, Sem & Fay

08 Mei 2015 | Canada, Whistler

Vanochtend heerlijk begonnen met een ontbijt met pannenkoekjes, want sinds we weg zijn bij Ms Ruth, willen de kids het liefst ontbijten met pannenkoekjes. Ach we zijn op vakantie, dus mama bakt wel lekker pannenkoekjes op zijn Amerikaans.
Maar goed na het ontbijt zijn we op pad gegaan naar de eerste waterval. Wells Gray Park staat namelijk bekend om zijn watervallen. Dus na een klein kwartiertje zagen we de eerste waterval en wat is dat toch mooi! Zo hoog en zo groot allemaal. Hierma zijn we nog een stukje verder het bos ingelopen voor een nog mooier uitzicht over de bossen en wat ben ik blij dat we dat gedaan hebben zeg, want wat een uitzicht. De kids vermaakten zich prima in het bos. Beetje takken verzamelen en eikeltjes zoeken (nee ik bedoel niet Ed ;-)). Na de eerste waterval verder naar Green Point, vanaf hier heb je vanaf een uitkijkpunt een enorm mooi panorama uitzicht en dat klopt hoor. Na een klim van 4 km over een weg waar nauwelijks twee voertuigen langs elkaar konden, dus laat staan een grote camper, kwamen we boven. Maar het was zeker de mooie waard, want was dat weer een uitzicht. Een man vertelde ons daar nog dat we uit moesten kijken voor beren, aangezien er berenpoep lag en inderdaad verse berenpoep. Maar helaas geen beren, alleen maar poep haha!
Hierna weer verder naar de volgende waterval. Deze bleek vooral heel breed te zijn, heel anders dan de eerste dus, want die was vooral heel hoog. En inderdaad een hele brede ruige waterval. Daar werden we nog aangesproken door mensen die hier uit de buurt kwamen en zeiden dat we echt het juiste seizoen hadden gekozen, omdat nu al het smeltwater naar beneden kwam en het dus heel ruig was. Dat klopte zeker, wat een natuurgeweld zeg.
Zo na dit was het wel even tijd om wat te gaan eten, dus even lekker lunchen in de camper om vervolgens verder te reizen naar de laatste waterval. Dit moest de meest spectaculaire zijn en inderdaad...niks vergeleken bij de eerste twee. De eerste twee waren ook heel mooi hoor, maar wat een hoogte en wat een water!!!
Maar goed na drie watervallen, hadden we die wel gezien en zijn we teruggegaan naar de camping in Clearwater om daar nog even lekker de speeltuin in te gaan en hout te sprokkelen voor het kampvuur, want na he eten mochten de kids nog lekker marsmallows rooster in het vuur.
S'avonds zijn we lekker uit eten geweest op de camping met een fantastisch uitzicht. Ed en ik waren het er al snel over eens...hier komen we nog eens terug. Nog een week hebben we de camper en we gaan zeker nog heel veel mooie dingen zien, maar wat gaan we Canada missen zeg. Dit was zeker tot nu toe de mooiste vakantie, die nu al een grote indruk bij ons, maar ook zeker bij de kids heeft achter gelaten.
Morgen trekken we verder naar Jasper. Eens kijken was ons daar voor nieuwe avonturen te wachten staan!!!

• 08 Mei 2015 - 06:50

Moemsie:

Geweldig verslag weer luitjes, kan me voorstellen dat jullie het geweldig hebben. Geniet er nog van hoor, en op naar een volgend avontuur. Dikke knuffel.

• 08 Mei 2015 - 09:24

Karin:

Geweldig verslag. Ik ben gewoon jaloers op jullie! Niet lelijk jaloers, maar van... Wat zou ik dat ook nog graag willen. Maar ja oom heeft vliegangst, en dan zit ik aan europa vast. Maar fijn dat jullie het zo gewedig vinden samen. Nog een week schreef je...wat vliegen de weken toch. Nog een fijne leuke week met het gezin. Toch zeer goed uitkijken voor de zwarte jongens!((beren)

• 08 Mei 2015 - 18:39

Roelie&Dick:

Hallo familie,

Nog wat gemerkt behalve berenpoep en woest water dat er veel Canadezen hier waren? Je weet de traditionele Bevrijdingsdag opgeluisterd door onze familie. Kort bericht aan de agent: ze hebben het voor elkaar, het voetbal gaat niet door. Zorg voor een oplossing.
    Verder uiteraard nog een fijn verblijf in het land van de Maple Leaf, en bedankt voor de mooie plaatjes.
    Voor ons is het 5 voor 12 en morgen gaan we via Duitsland naar Florance. Hebben er zin in en we houden jullie op de hoogte. Groetjes aan jullie en Sem en Fay (met staartjes).