De eerste dagen - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Edwin, Natasha, Sem & Fay Boer - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Edwin, Natasha, Sem & Fay Boer - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Natas

Blijf op de hoogte en volg Edwin, Natasha, Sem & Fay

28 April 2015 | Canada, Vancouver

Zo daar zijn we dan, de eerste dagen zitten erop en we gaan langzaam in ons eigen ritme komen.
Maar als eerst de vliegreis. Wat een onderneming weer en wat fijn dat we een rechtstreekse vlucht hadden zeg.
We kregen al snel te horen dat we er geen 10 uur maar 9 uur over de vlucht zouden doen, dat zijn nu altijd hele fijne mededelingen.
De vlucht was lang maar ging super goed. Ookal zaten we niet met z'n vieren naast elkaar (zaten 2 om 2) de kids vonden het geweldig. We hebben een eigen tent gebouwd en met wat afleidingen hebben ze het 9 uur lang volgehouden zonder te slapen (echt verbazingwekkend, aangezien het Nederlandse tijd al 23:00 uur was). Snel het vliegtuig uit en naar ons hotel. Dat ging Fay niet snel genoeg en toen kwamen toch wel de eerste vermoeidheid verschijnselen, want wat wilde ze snel dat vliegtuig uit haha. Maar goed gelukkig mochten we snel naar voren, omdat we met kinderen reizen en waren we binnen 20 minuten bij een taxi. Snel naar ons hotel.
Vanwege de drukte deden we een half uur over deze rit en dat was toch wel het einde voor de kids, ze vielen in slaap. Maar helaas dat mocht niet lang duren, want eenmaal bij het hotel moesten ze toch echt wakker worden.
Eenmaal wakker ook klaar wakker zijn en wij dachten dat komt mooi uit. Wakker blijven dus, zodat we snel het nieuwe ritme aan kunnen houden. Dus nog even lekker spelen, wat boodschappen doen, in bad en dan toch maar naar bed. Maar onze gedachte bleken helaas niet te kloppen. Om 03:00 uur was Fay toch echt klaar wakker en dacht, bekijk het maar! Dus iedereen wakker! Tot 05:00 uur, toen ging bij iedereen toch nog even het lichtje uit tot 07:00 uur en kon de dag toch echt gaan beginnnen. Was eerst de bedoeling om in de ochtend Vancouver in te gaan, maar helaas wilde het weer op dat moment niet echt meewerken, want het regende, dus dan maar even bijkomen en filmpjes kijken.
In de middag mochten we onze camper ophalen. Het begin van ons echte avontuur. Wat een ding zeg. 9 meter lang waar we mee moesten gaan rijden, best even wennen. Maar Ed heeft als eerst gereden en respect, want wat deed hij dat goed zeg. Kleine straatjes, achteruit rijden of hij het altijd al gedaan had. Nog even snel wat boodschappen halen bij de Walmart en dan snel naar de camping voor de eerste overnachting. Een camping in Vancouver, omdat we toch nog wel wat willen zien in Vancouver. Daarom hebben we besloten een dag langer te blijven in Vancouver en er vandaag op uit te trekken met de bus en de trein.
De nacht is op zich wel oke gegaan. Fay is wat onrustig, maar dat was ze thuis eigenlijk ook al. Ze droomt veel en tja wat wil je verwachten met zo'n reis dan droom je natuurlijk nog veel meer. Wel heeft ze voor het eerst in een groot bed geslapen, alsof ze nog nooit anders heeft gedaan, dat was dus geen probleem.
Op dit moment is het hier nu bijna 9 uur, dus we gaan ons zo aankleden om de rit naar Vancouver te gaan maken met het openbaar vervoer.
Morgen zullen we dan naar Victoria gaan op Vancouver Island.
Eén ding weten we wel al. Wat een ontiegelijk mooi land met hele lieve mensen, daar kunnen wij Nederlanders echt nog wat van leren.

• 28 April 2015 - 19:14

Tat En Edu:

Leuk eerste stuk jongens!!! Liefs van ons Xxx

• 28 April 2015 - 20:09

Moemsie:

Wat een begin lieverd, dat worden 3 geweldig spannende weken, geniet ervan. Kijk nu al uit naar jullie volgende verslag.

• 28 April 2015 - 23:33

Roelie&Dick:

Gelukkig goed aangekomen en we misten Fay vanmorgen (oppasdag), maar ja die hebben jullie meegenomen. Wel even stil in huis.
    Jullie hebben een camper die net zo lang is als onze auto en caravan bij elkaar. Het is toch een vreemd idee dat je met een klein rijbewijs daarmee mag rijden. Super verhaal en we krijgen door jullie verhaal zelf zin in onze vakantie die er ook aan zit te komen. Veel plezier en ga je nog langs bij de oude lifster die je in Dubai tegenkwam?
    Veel plezier en geniet ervan, groetjes aan jullie en de twee belhamels.
    Oma Roelie en Opa Dick

• 29 April 2015 - 08:56

Karin:

Wat een onderneming, maar wat een lieve kinderen hebben jullie! Ik vind het verslag nu al geweldig! Ik hoop dat het lang door mag gaan.Nog veel fun. Xxx